Senaste nytt

SAS Webshopping

Tamas

Medlem
Jag har handlat Zupergift-presentkort i några månader nu, några per månad via eurobonusshoppen. Men jag kan inte se någonstans att jag fått poängen? Vart ser man "inkommande poäng" och när de väl är överförda?
Du ser ingenstans:( men tar exakt 1 månad för poängen att trilla in så du kan ha koll på dina ordrar själv.
 

Robert flysas

Moderator
Behövde man göra något speciellt när man signade up? Har också en 6mån gratis-kod, det blir att man betalar 6mån bara för de 10k poängen?
Jag funderade också på detta, så skickade ett Mail och fick då detta svar:

Hej Robert,

Tack för ditt mail och välkommen till Singular!

Ja, jag kan se att både AMEX och EB har registrerats. Du kanske redan har koll, men jag vill ändå passa på att ta tillfället i akt ett meddela att du inte kommer få de 10 000 extra EB-poängen förrän i december, när ditt medlemskap övergår till ett betalande konto. Däremot kommer du under hela perioden kunna tjäna poäng för produktköpen. Här kan du läsa mer: https://singular-society.com/pages/eurobonus
 
Du ser ingenstans:( men tar exakt 1 månad för poängen att trilla in så du kan ha koll på dina ordrar själv.
Jag blev tvungen att dubbelkolla hur det såg ut för mig. Jag gjorde en beställning 2023-04-21 vilken jag inte fått in poäng för ännu. Någon mer som inte fått sina poäng från Zupergift? Vänder man sig till SAS eller Zupergift för rättning?
 
Jag blev tvungen att dubbelkolla hur det såg ut för mig. Jag gjorde en beställning 2023-04-21 vilken jag inte fått in poäng för ännu. Någon mer som inte fått sina poäng från Zupergift? Vänder man sig till SAS eller Zupergift för rättning?

Man vänder sig till onlineshopping.flysas.com , under Kundservice, Saknade poäng.

Men ifall du tillhör en pointsharing-grupp så kanske du har råkat ut för samma sak som hände mig, se nedan...

Tänkte bara delge en intressant anekdot från mina upplevelser med SasEurobonusShop.com

Efter ett antal Zupergift-inköp, så visar det sig att bara ungefär hälften har krediterats till mitt Eurobonus-konto. Jag lägger upp ärenden hos kundservice, som efter ett par dagar svarar att poängen visst överförts, komplett med datum. Jag bifogar mitt kontoutdrag och påpekar att de inte alls överförts som sagts, och nu ytterligare några dagar senare kommer ett lite oväntat svar tillbaka: De är insatta på min frus konto, "eftersom vi tillhör en pointsharing-grupp".

Jag loggar in på hennes konto och det stämmer faktiskt. Det är för mig oförklarligt hur poängen kan sättas in på ett annat konto bara för att man ingår i en pointsharinggrupp, det är jag, inloggad på mitt konto, som gjort köpet, det är mitt kontonummer som angivits osv.

Att de hamnade på hennes konto är suboptimalt, dels för att jag är diamant och inte hon så det finns en liten risk att poängen går ut, men framförallt för att de då inte hjälper mig att uppnå högsta FlyPremium (i år behöver jag all hjälp jag kan få...).

Nåväl. Bara ett tips om någon annan saknar överföringar och tillhör en grupp, kolla om de hamnat på något av de andra kontona...
 

Trooper

Medlem
Man vänder sig till onlineshopping.flysas.com , under Kundservice, Saknade poäng.

Men ifall du tillhör en pointsharing-grupp så kanske du har råkat ut för samma sak som hände mig, se nedan...
Fast zupergift köper man ju på www.saseurobonusshop.com
Bord inte köp på den sidan hanteras via supporten på den sidan och inte via saknade poäng på onmineshopping?
 
Fast zupergift köper man ju på www.saseurobonusshop.com
Bord inte köp på den sidan hanteras via supporten på den sidan och inte via saknade poäng på onmineshopping?
Jo, du har helt rätt. Jag blandade ihop det.

Det är på www.saseurobonusshop.com man får gå. Kundtjänst, Skapa ärende.

Poängen är, man skapar ett ärende där man har köpt något man saknar poängen för. Att kontakta SAS direkt lär inte ge något, och definitivt inte att kontakta Zupergift.
 

Emil123

Medlem
Jag funderade också på detta, så skickade ett Mail och fick då detta svar:

Hej Robert,

Tack för ditt mail och välkommen till Singular!

Ja, jag kan se att både AMEX och EB har registrerats. Du kanske redan har koll, men jag vill ändå passa på att ta tillfället i akt ett meddela att du inte kommer få de 10 000 extra EB-poängen förrän i december, när ditt medlemskap övergår till ett betalande konto. Däremot kommer du under hela perioden kunna tjäna poäng för produktköpen. Här kan du läsa mer: https://singular-society.com/pages/eurobonus
Grävde lite mer i detta då jag inte fick förstod om de 6mån gratis man får dras av 12mån perioden som krävs för 10k poäng. Fick nedan svar:

”Ja, tyvärr räknas inte de första 6 månaderna in i bindningstiden, så om du vill förlänga medlemskapet i december så kommer du få dina 10 000 poäng, men då är du som sagt bunden i 12 månader, och inte 6 månader!”
 

Robert flysas

Moderator
Grävde lite mer i detta då jag inte fick förstod om de 6mån gratis man får dras av 12mån perioden som krävs för 10k poäng. Fick nedan svar:

”Ja, tyvärr räknas inte de första 6 månaderna in i bindningstiden, så om du vill förlänga medlemskapet i december så kommer du få dina 10 000 poäng, men då är du som sagt bunden i 12 månader, och inte 6 månader!”
Aha, det var bra att veta. Troligen inget de ”skyltar med”….Då får man se om det är värt att förlänga efter 6 månader, eller inte.
 
Har inte lyckats hitta något villkor hos Hedvig som säger att man måste ha försäkringen en viss tid för att få EB-poängen. Någon som vet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Doctor-X

Medlem
Har inte lyckats hitta något villkor hos Hedvig som säger att man måste ha försäkringen en viss tid för att få EB-poängen. Någon som vet?

https://www.hedvig.com/se/partner/sas-eurobonus :

Poängutbetalning​

Välkomstbonusen och de intjänade månatliga extrapoängen betalas ut till SAS EuroBonus-medlemmens konto tre (3) månader efter att den första försäkringen aktiverats. Efter de första 3 månaderna betalas månatliga bonusen ut efter varje kalendermånad.
 
Toppen