Tänkte bara delge en intressant anekdot från mina upplevelser med SasEurobonusShop.com
Efter ett antal Zupergift-inköp, så visar det sig att bara ungefär hälften har krediterats till mitt Eurobonus-konto. Jag lägger upp ärenden hos kundservice, som efter ett par dagar svarar att poängen visst överförts, komplett med datum. Jag bifogar mitt kontoutdrag och påpekar att de inte alls överförts som sagts, och nu ytterligare några dagar senare kommer ett lite oväntat svar tillbaka: De är insatta på min frus konto, "eftersom vi tillhör en pointsharing-grupp".
Jag loggar in på hennes konto och det stämmer faktiskt. Det är för mig oförklarligt hur poängen kan sättas in på ett annat konto bara för att man ingår i en pointsharinggrupp, det är jag, inloggad på mitt konto, som gjort köpet, det är mitt kontonummer som angivits osv.
Att de hamnade på hennes konto är suboptimalt, dels för att jag är diamant och inte hon så det finns en liten risk att poängen går ut, men framförallt för att de då inte hjälper mig att uppnå högsta FlyPremium (i år behöver jag all hjälp jag kan få...).
Nåväl. Bara ett tips om någon annan saknar överföringar och tillhör en grupp, kolla om de hamnat på något av de andra kontona...