marbe166
Medlem
Direktlinjer till Frankfurt från diverse småhållplatser har ju testats utan framgång.
Ja, men Karlstad-Jönköping är spontant inte den inrikesförbindelse som jag skulle satsat på i första läget, och definitivt inte Kalmar-Ronneby.
Men ja, ett flyg som stannar på 2-3 ställen kanske kan vara något. Men då tror jag mer på modellen Frankfurt-ARN-Norrland-Norrland 2-ARN-FRA. Utan att kräva att folk ska hoppa av i Stockholm för att byta flyg för att komma vidare. Småflygplatser blir ju inte helt plötsligt attraktiva med massor av resenärer bara för att SAS ersätts med något annat.
Inte mer än ett stopp, det måste kunna gå att ta sig till Frankfurt/München i tid till att hinna med de flesta longhauls. Poängen var att skapa nya vettiga inrikesförbindelser och samtidigt undvika Stockholm, att mellanlandningen skulle ske på en liten, smidig flygplats (I exemplet Jönköping var det 20 minuter på backen, om jag minns rätt) så det går snabbt.
Exempeltidtabell UME-NRK 0530-0650, NRK-MUC (eller FRA) 0710-0930, skulle ge anslutningar till alla longhauls som avgår MUC/FRA efter 1030, plus massor med intra-Europa connections som skulle ge ankomst lunch/tidig eftermiddag.