Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

jb2731

Medlem
Hej. Jag sitter i USA och väntar på att flyget ska bli inställt, ska åka hem på tisdag. Är det någon som har blivit ombokad direkt utan att kontakta SAS mellan Chicago och Stockholm? (Jag har en inrikes innan dess, men det är ju där det blir problem). Jag ligger inte så bra till med att sitta i telefonen 5-6 imorgon (Diamond kanske går lite fortare?) bara så hoppas på att det ridan finns en lösning. Vad tror ni?
Hur går det för dig? Jag har en svägerska med familj som sitter i samma situation som du men 1 dygn senare.
 

frean754

Ny medlem
Pang - där åkte jag på en cancelled flight med SAS Connect / Air Baltic Arlanda - Lissabon 28/7
Stod som Air Baltic fram tills nu precis, då den blev vanliga SAS och inställd.
Inga ombokningar hittades i närtid sa SAS på websidan, så sitter i telefonkö

Hemresan kvar med Air Baltic , men vågar man verkligen behålla den ifall de gör samma manöver där?
 

palmen

Moderator
Pang - där åkte jag på en cancelled flight med SAS Connect / Air Baltic Arlanda - Lissabon 28/7
Stod som Air Baltic fram tills nu precis, då den blev vanliga SAS och inställd.
Inga ombokningar hittades i närtid sa SAS på websidan, så sitter i telefonkö

Hemresan kvar med Air Baltic , men vågar man verkligen behålla den ifall de gör samma manöver där?
Ställer de redan nu in flighter drygt 2,5 vecka bort?
 

frean754

Ny medlem
Ställer de redan nu in flighter drygt 2,5 vecka bort?
Ja tyvärr - trodde man skulle sitta säker med Air Baltic så långt fram i tiden, men de kanske börjar planera om flighterna redan nu

upload_2022-7-11_15-37-58.png
 

adhoc76

Medlem
Så rörigt nu, men jag läste att Air Baltic har brist på reservdelar till sina A220. Vet inte om det finns något samband men helt otänkbart är det väl inte?
 

palmen

Moderator
Ja tyvärr - trodde man skulle sitta säker med Air Baltic så långt fram i tiden, men de kanske börjar planera om flighterna redan nu

Visa bifogad bild 131060
OK, det får ju ses som positivt att det görs redan nu så har ni 2,5 vecka att lösa problemet.
Detta är nog inte relaterat direkt till strejken, dock indirekt att det blir ett följdproblem.

Man är inte säker med någon flight tyvärr, det kastas om vilket bolag som ska flyga även sista dagarna.
 
Toppen