Senaste nytt

SAS och Singapore ökar samarbete

Dr. Miles

Expert
SAS bekräftar AHO:s kommentar ovan - inga 2-for-1 på SQ flighter tyvärr :(

Förtydligande:
Det går att använda Amex 2-4-1 voucher på Singapore Airlines flygning, så länge destination är SAS opererad destination.

T ex Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SQ)-Singapore-(SQ/TG)-Bangkok är giltig routing och du kan använda Amex 2-4-1 voucher.
Detta gäller så längde den dagen du har tänkt att flyga inte har SAS award platser. Och andra sidan, hur ofta SAS har 2 Business class award platser lediga till/från Bangkok? :rolleyes:
 

ACervin

Medlem
När det gäller business med Singapore Airlines från CPH får jag tyvärr hålla med AHO att servicen inte överraskar positivt på något sätt dessutom är kabinen av den äldre modellen.
 
När det gäller business med Singapore Airlines från CPH får jag tyvärr hålla med AHO att servicen inte överraskar positivt på något sätt dessutom är kabinen av den äldre modellen.

Det verkar vara gemensamt för Thai och Singapore Airlines när dom flyger till Skandinavien. Har vi så dåligt rykte bland dom asiatiska bolagen att dom skickar sina äldsta plan och minst inspirerade besättningar hit?

Singapore Airlines på A380 från London/Frankfurt till Singapore brukar vara mycket bra till lysande. Gissar att Thai lägger krut på dom sträckorna också.
 

Quattro4

Medlem
Fick precis min "kupong" från Amex om res 2 betala för 1.
BKK försvinner ju som destination för SK? O då kan man inte använda kupongen på denna linje?? Eller går det att trixa till det?
Verkar finnas få bonusresor till BKK om man kollar SK hemsida.?
 

Roger J

Medlem
Fick precis min "kupong" från Amex om res 2 betala för 1.
BKK försvinner ju som destination för SK? O då kan man inte använda kupongen på denna linje?? Eller går det att trixa till det?
Verkar finnas få bonusresor till BKK om man kollar SK hemsida.?

Skulle gissa att Amex burnoff-vouchern inte fungerar till BKK under sommartidtabellen (då SAS inte flyger dit). Verkar rimligt.
 

NotRyan

Medlem
Singapore Airlines på A380 från London/Frankfurt till Singapore brukar vara mycket bra till lysande. Gissar att Thai lägger krut på dom sträckorna också.

Jag har åkt TG ett par gånger FRA-BKK och retur i C och kan bara bekräfta, ganska bra hårdvara (ogillar dock 170 graders recliners i allmänhet :( ), mycket trevlig personal, god stämning och bra service.

Mvh
/NotRyan
 

Quattro4

Medlem
Så sant!
Kollade lite lätt på resa under februari med avgång onsdag kväll o hemresa måndag - 12 dagars tidsoptimerad resa :)
Men finns ingenting! Om det inte finns SK bonusresor kommer de erbjuda med annat Star alliance bolag?
Annars får man väl vänta till till hösten o hoppas att trafiken drar igång igen.
 
Toppen