Senaste nytt

SAS och Singapore ökar samarbete

Pushback

Medlem
SAS + Singapore Airlines

Hur ställer ni er till SAS information kring det utökade samarbetet med SIA och att Singapore nu är en destination?

Det står i mailet (läs citat nedan) att man kan såväl tjäna Credits som använda EB, likt andra SAS flighter.

Är Singapore de facto nu en SAS destination?

I sånt fall öppnar sig möjlighet med AMEX Vouchern.

"Frequent flyer program:
SAS EuroBonus is fully valid on Singapore Airlines’ entire network. You will earn points and be able to redeem flights just like any other SAS flights."
citat: (http://www.sas.se/Foretagsprogram/SAS-Corporate-news/)
 

Dr. Miles

Expert
Är Singapore de facto nu en SAS destination?

I sånt fall öppnar sig möjlighet med AMEX
Vouchern.
För användning av AMEX Vouchern är det endast SAS opererade destinationer som gäller. Ej codeshare destionation.
Det har jag försökt flera gånger med Tallinn innan jag bokade min Beijingresa, så prova gärna själv om du tror att det går med codeshare destination.
Jag blir glad om jag hade fel. :)

FYI, SAS har också codeshare flight till Johannerburg med Ethiopian Airlines.
 

Pushback

Medlem
Stort tack för insats Martin.

Jag har passat på och kika lite på availability i C på SQ flighter från CPH under 2013.

Det finns mycket god tillgång över året från CPH i C. Jag har sökt 4 platser på non-stop flighterna utan några hinder.

Vid bokning via USDM (80´resp 90´ ToR beroende på destination) så blir det en bra logistisk matchning till TG.

Man ska dock givetvis ta i beaktning att det inte finns F tillgång och att man åker i en NON-refitted angled 777-200ER.

Men med en sådan tillgänglighet med award för 4 pax, på en så pass lång sträcka från Skandinavien i C, är intressant att överväga.

Har någon erfarenhet från flighten?
 

Dr. Miles

Expert
Men med en sådan tillgänglighet med award för 4 pax, på en så pass lång sträcka från Skandinavien i C, är intressant att överväga.

Har någon erfarenhet från flighten?
Jag har flugti med Singapore Airlines Köpenhamn->Singapore i Business clas några år sedan och jag tyckte det var mediokert även på servicen. Denna flight fick diversion till Bangkok när vi flög mot Singapore dessutom...
 
Toppen