Senaste nytt

SAS och Singapore ökar samarbete

fly4fun

Medlem
Pressmeddelanden kom samma dag som SAS presenterade dåliga trafiksiffror. Ska man börja flyga så förstår jag inte varför man inte presenterar rutten direkt. För mig är det ganska solklart att man ville få bort fokus från trafiksiffrorna och inte presentera en ny rutt.
 

Fredrik

Medlem
Det är klart att man väljer bästa möjliga tidpunkt att presentera goda nyheter. Jag tror faktiskt att de flesta här vet att de flesta svenska journalister bara kan hålla en enda sak i huvudet samtidigt så om man kan få bort fokus från det dåliga så...
 

CarlT

Medlem
Har inte följt alla nyhetsflöden då jag varit ledig men hittade det här nu:

"(SIX) Avtalet mellan SAS och Singapore Airlines som
meddelades under torsdagen innebär fler anslutningar mellan
Skandinavien och Singapore - både från Köpenhamn och Stockholm.
Nu kan även Thai Airways komma att ingå i flygpakten, skriver
Takeoff enligt Ritzau Finans.
"Det har varit pågående förhandlingar med Thai Airways, och
intresset är fortfarande så stort att det har varit möte denna
vecka i Thailand och Singapore", skriver Takeoff. Alla tre
flygbolagen är medlemmar i Star Alliance."

Orginalartikeln på danska: Takeoff.dk

Det känns onekligen som att STAR vill ta upp kampen med gulfbolagen.
 

Fredrik

Medlem
I dagens SvD(ej på nätet vad jag hittar) tar man upp SQs "kontroversiella" policy kring flygvärdinnor illustrerat med bilder på massor av flygvärdinnor. Man citerar också en analytiker som verkar mena att SQ kan vara intresserade av hela SAS.
 

Kricka

Medlem
För att vara lite "gubben mot strömmen" så tror jag nog att det lär dröja innan vi får se
SQ på ARN med tanke på världsekonomin just nu. Jag är absolut inte negativ till SQ,
där jag haft några av mina bästa flygupplevelser, men är lite skeptisk till nyheten i
denna tråd.
 

tomeck

Medlem
Tycker hela artikeln är håller dålig kvalitet, finns felaktigheter i den samt i faktarutan.

När det gäller att journalister i allmänhet tror att hela världen ser ut som i lilla Sverige vill dock citera våra utrikesminister och säga "Hela världen är inte som Skövde".
 

MarcusC

Medlem
Personligen känns det som en Pr grej från SAS och SQ. Denna linje verkar ju bara vara i planeringsfasen, och SQ har som de flesta flygbolag idag lönsamhetsproblem och är utsatta för hård konkurrens både från asiatiska lågprisbolag, som guldbelagt (EK&QR). Men samtidigt skulle väl en linje ARN-SIN vara en möjlighet möta konkurrensen (exempelvis från Qatar)
 
Toppen