Senaste nytt

SAS och Singapore ökar samarbete

rob74

Medlem
Detta var intressanta nyheter! Antar att de kommer börja med samma typ av flygplan som de använder på CPH-rutten?
 

TreD

Medlem
Ursäkta, glömde lägga till att det var från Arlanda!

Singapore Airlines avser starta direktflyg till Singapore - arlanda.net


Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS och Singapore Airlines vill starta flyglinje

Hur som helst väldigt intressant! Någon som kan tänka sig veta vilken flygtyp de kommer att ha?

Man får väl hoppas att en redaktör strax smälter in det här vildskottet i vad som nu är en ganska så mogen tråd:'SAS och Singapore ökar samarbete'
 

Concorde

Founding Member
Ok, Jacob. B777 är ju en fin maskin så har inget emot om det alls.

777 är väldigt vacker och mäktig. Men avskyr att flyga i dom. Extremt torr luft i dom. Finns flera rapporter om kabinpersonal som får näsblod och blivit närmast uttorkade efter långa pass i 777. Samtliga BA crew jag talat med i luften på 777 säger att dom föredrar att jobba i 747-400. Sorry att jag byter ämne. :eek:

Kul om vi får en till widebody till Arlanda.
 

Jacob

Medlem
Det är stor skillnad på deras 777-200ER och 777-300ER. Den förstnämnda är den som förmodligen används till ARN och den är mycket äldre och har sämre säten osv.
Exakt! Det är väldigt stor skillnad på deras olika Boeing 777 flygplan.

Även om det är trevligt att Singapore Airlines kommer till Sverige skulle det nog inte bli ett första val om de flyger med gamla B777-200or, i alla fall inte komfortmässigt.
 

TreD

Medlem
Exakt! Det är väldigt stor skillnad på deras olika Boeing 777 flygplan. Även om det är trevligt att Singapore Airlines kommer till Sverige skulle det nog inte bli ett första val om de flyger med gamla B777-200or, i alla fall inte komfortmässigt.
Jag instämmer helt. Jag hade oturen att hamna i eländet med motorsprängningen på Quantas' 380, på så vis att två av mina tre 380-ben med SQ blev ersatta med just 777-200 då de satte sina 380-maskiner på backen. SQ fick stora problem och 777'orna gick smockfulla och allt var en enda eländig improvisation. Då kände jag mig blåst kan jag lova!

Det kan väl inte skada att påpeka för SQ att man/vi helst inte ser dessa kärror på den nya SIN-ARN linjen.
Jag väljer mycket hellre SQ321 till SIN, med 1-2-1 i C. En kanonflygning med bra passagerarkvalitet.
 

Mikael

Medlem
T.o.m Arlanda har skrivit om detta på sin hemsida. Antingen väldigt bra marknadsföring av SAS/Singapore Airlines, eller så är det verkligen något på gång.
 
Toppen