Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

johhenrik

Medlem
Haft problem med EF sista tiden, seatmaps verkar inte längre tillgängliga efter det att OLCI börjat... eller är det jag som gör något galet?

Hmm, jag har aldrig märkt det. Jag brukar köra: Flight availability, knappa in så jag får fram flighten jag vill se, sen klickar jag på seatmap-ikonen. Funkade utmärkt att kolla upp SK903 i morgon förmiddag, vars OLCI varit igång i ~12hr nu.
 

Patrick

Medlem
"Seatblocking, det är ingenting vi gör här på sas." fick jag som svar då jag precis ringde 123 för att fråga hur det ser ut på min flight imorgon... Ingen lång flight, ARN-FRA SK637, men det är ändå skönt att slippa trängas. 9D har jag från bokningen.

Skumt iaf. ;)
 
När jag för två veckor sedan bad tjejen i disken i Peking kolla om sätet bredvid mig fortfarande var tomt så fick jag svaret: "Ja självklart, det är ju blockerat" så det verkar råda lite olika mening internt!
 
Sitter på SK1524 LHR-ARN nu på plats 4F. Framför mig i kön vid gate stod en kvinna med boarding card från UA med platsen bredvid mig (4E). När hon kom fram till gate bad de få se på hennes boarding card och sa att den platsen hade blivit dubbelbokad, hon fick nån på rad 22 eller nåt istället. Nu sitter jag här på ett nästan fullbokat plan, men plats 4E är ledigt. Å detta på min första flygning som EBG å jag har inte ens fått mitt kort än.. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Sitter på SK1524 LHR-ARN nu på plats 4F. Framför mig i kön vid gate stod en kvinna med boarding card från UA med platsen bredvid mig (4E). När hon kom fram till gate bad de få se på hennes boarding card och sa att den platsen hade blivit dubbelbokad, hon fick nån på rad 22 eller nåt istället. Nu sitter jag här på ett nästan fullbokat plan, men plats 4E är ledigt. Å detta på min första flygning som EBG å jag har inte ens fått mitt kort än.. :)

Kul för dig och jag skulle givetvis njuta av det om jag upplevde det själv - men jag är lite kluven till att SAS personal hittar på ursäkter och skulle jag drabbas av att bli tillbakaflyttad till rad 22 och sedan se att sätet var ledigt skulle jag bli redigt sur. I synnerhet om jag fick ett nytt mittensäte och inte ett bättre säte.
 
Kul för dig och jag skulle givetvis njuta av det om jag upplevde det själv - men jag är lite kluven till att SAS personal hittar på ursäkter och skulle jag drabbas av att bli tillbakaflyttad till rad 22 och sedan se att sätet var ledigt skulle jag bli redigt sur. I synnerhet om jag fick ett nytt mittensäte och inte ett bättre säte.

Nu gick hon förbi långt innan kärran ens var halvfull så tror inte hon såg att det var ledigt. Eftersom hon hade ett UA-boarding card kan det ju vara så att deras system inte såg blocken å därför så hade SAS system inte bekräftat hennes plats eller nåt sånt.

Mkt skönt var det iaf. :)
 

tomle

Medlem
Seatblocking verkar inte funka för mig i alla fall. Flög med en B717 imorse och hade valt 08F. Kollade igår kväll och då hade någon valt 08E även om det fanns andra lediga platser.

Något verkar vara konstigt med morgondagens SK162:
Visa bifogad bild 18565
 
Last edited:
Toppen