Intressant debatt. Förstår inte riktigt vad det är som upprör folk (är inte någon frekvent C resenär heller). Låter som att det som upprör mest är maten och anseendet. För mig är det obegripligt hur det kan vara motiverat att betala 2500-5000 mer för en C biljett för mat och drycks skull, även om det är arbetsgivaren som betalar. Vad jag kan förstå i diskussionerna så är nuvarande C produkt redan undermålig i luften då det är likadana stolar som i resten av kabinen och inget skynke. På marken kan jag begripa att det kan löna sig att flyga C med lounge tillgång, fast track osv. Antingen skulle SAS ha stärkt business konceptet eller gjort som nu enligt mig. Själv tycker jag att det är tråkigt att vårt stolta bolag tappar i anseende men de är redan så långt efter de "bästa" att det gör nog varken till eller ifrån. Tror inte att speciellt många kommer att bry sig nämnvärt precis som Palazzi är inne på, det är vi "nördar" som reagerar. Tråkigt för Pandion folket som eventuellt blir uthämgda i AB och Expressen precis som under "champagneskandalen".
Men som sagt flyger uteslutande bak i kabin så vad vet jag.