Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Är det bara jag?
Helt omöjligt att genomföra ett köp i www.saseurobonusshop.com/se/
Allt går bra till jag kommer till "Bekräfta ditt EB-konto", det kommer inget SMS alls.

Ringer sas - allt ser bra ut och de testar att skicka ett kod-sms och det är framme i samma sekund som hon trycker på knappen. För säkerhetsskull gör de en extra uppdatering av mina uppgifter. Jag testar att göra köp medan diamond support väntar i luren. Inget SMS.

De ger mig 031-numret till själva shoppen. Ringer dit. Allt ser bra ut, säger de. Kan du testa med en annan browser?
Testar 2 olika browser på mac och en browser på PC. Samma resultat, inget SMS.
- Ja, vi kan inte se varför. Detta ligger hos SAS. Även om jag eskalerar det till vår IT kan de heller inte se något.

Intresset för att sälja prylar i den här shoppen verkar inte överdrivet stort...



Någon som har något trix för att lösa det?
(någon gång förut har jag lyckats genom att ändrat telefon själv i min profil på sas och sedan ändra tillbaka, men det bet inte idag)
Jag hade problem tidigare men det löste sig med inkognito läge på telefonen
 

Stenberg

Medlem
Är det bara jag?
Helt omöjligt att genomföra ett köp i www.saseurobonusshop.com/se/
Allt går bra till jag kommer till "Bekräfta ditt EB-konto", det kommer inget SMS alls.

Ringer sas - allt ser bra ut och de testar att skicka ett kod-sms och det är framme i samma sekund som hon trycker på knappen. För säkerhetsskull gör de en extra uppdatering av mina uppgifter. Jag testar att göra köp medan diamond support väntar i luren. Inget SMS.

De ger mig 031-numret till själva shoppen. Ringer dit. Allt ser bra ut, säger de. Kan du testa med en annan browser?
Testar 2 olika browser på mac och en browser på PC. Samma resultat, inget SMS.
- Ja, vi kan inte se varför. Detta ligger hos SAS. Även om jag eskalerar det till vår IT kan de heller inte se något.

Intresset för att sälja prylar i den här shoppen verkar inte överdrivet stort...



Någon som har något trix för att lösa det?
(någon gång förut har jag lyckats genom att ändrat telefon själv i min profil på sas och sedan ändra tillbaka, men det bet inte idag)
Jag hade samma problem både vid första försöken efter midnatt igår, men även i morse.
Dubbelkollade uppgifterna i min profil och såg att mitt telefonnummer var inlagt med + men utan landskod. (Gjorde en adressändring tidigare i veckan så troligen något som blev autofyllt då.)

Funkade fortfarande inte direkt efter men lite senare gick det fint.

Någon gång fick jag upp ett felmeddelande om "för många anrop, försök igen lite senare" så jag vet inte säkert om telefonnumret var ett problem.
 
Toppen