Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JacobGBG

Medlem
Försöker du boka ev resor på dom kommande loven detta halvår då är du för sent ute. Försöker du boka resor under nästa halvår skulle jag även där säga att du nog e lite sent ute. Kanske finns lite skvätta men det mesta är nog taget

Jag skulle inte vara fullt så negativ då mycket av bristen på awardsäten vi ser nu beror på att det finns väldigt få flyg som går. Om vi börjar se en uppluckring av restriktioner så kommer vi se mer flyg = mer awardsäten.
 

squeezen

Medlem
Kikade inlägg 1, men ser inte svaret där, men visst är det så att om jag har poäng nog (ordinarie poäng pris då) IDAG att kunna boka en resa i business men inte har någon voucher idag. Kan jag då i framtiden lägga in den på min bokning och på så vis ”få tillbaka” hälften av poängen?

känner mig ganska säker på jag sett sådan info här men vill dubbelkolla
 

mha321

Medlem
Kikade inlägg 1, men ser inte svaret där, men visst är det så att om jag har poäng nog (ordinarie poäng pris då) IDAG att kunna boka en resa i business men inte har någon voucher idag. Kan jag då i framtiden lägga in den på min bokning och på så vis ”få tillbaka” hälften av poängen?

känner mig ganska säker på jag sett sådan info här men vill dubbelkolla

Så vitt jag förstått, nej.

Däremot om du har en voucher idag, och ändå bokar utan voucher (för att du tänkt ha den till något annat tex, eller för att webben buggar), så kan du senare lägga in den på resan. Men voucher måste ha existerat vid bokningstillföllet (men kan även vara använd på en annan bokning).

Så har jag iaf förstått att det ska fungera. Sedan är det ju kundtjänst tombola....
 

mha321

Medlem
En strategi är att boka det som finns sen hoppas på en ändring som öppnar för att själv kunna ändra närmare avresa. Det kommer jag göra…när jag övertygad frugan att det är värt det.

Detta är generellt en bra strategi. Men det är viktigt att påpeka att om man som frågeställaren har vouchers som går ut 28 feb så fungerar den *inte*. Efter att voucher har gått ut går det inte längre att göra ändringar i resan utan att priset dubblas.
 
Nyttjade en voucher som skulle gå ut 31/12-21 till en enkelresa hem från LIS till ARN med TAP (direktflyg) nu i april.
Detta flyg går inte att boka någonstans så verkar vara inställt men inte fått något mail och bokningen kvar i appen.

Visst är det så att tills jag fått en ändring/avbokning av resan så kommer inte SAS kunna göra en ombokning där vouchern fortfarande nyttjas?

Hittat ett alternativ hem med Swiss som jag gärna åker hem med då nästan alla andra flyg som finns har fruktansvärda tider
 

Homer

Medlem
Nyttjade en voucher som skulle gå ut 31/12-21 till en enkelresa hem från LIS till ARN med TAP (direktflyg) nu i april.
Detta flyg går inte att boka någonstans så verkar vara inställt men inte fått något mail och bokningen kvar i appen.

Visst är det så att tills jag fått en ändring/avbokning av resan så kommer inte SAS kunna göra en ombokning där vouchern fortfarande nyttjas?

Hittat ett alternativ hem med Swiss som jag gärna åker hem med då nästan alla andra flyg som finns har fruktansvärda tider

Nä, men när det väl sker får du ju en helt ny voucher

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?

Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare.
Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.
Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Frågor och svar | SAS
 
Nä, men när det väl sker får du ju en helt ny voucher

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?

Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare.
Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.
Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Frågor och svar | SAS

Då är det bara hoppas att det sker snart så nytt flyg kan bokas.

Följdfrågan blir om jag kan boka en Award med Star Alliance nu och applicera den vouchern jag får tillbaka.
Har ju inte den idag rent teoretiskt så är tveksam
 

Jim_

Medlem
Hej alla erfarna bonusresa resenärer! Jag och min fru kommer inom kort att genomföra våra första long haul *A bonus resa till Singapore. Är nybliven EBG och enligt skrivelsen så borde jag vara berättigad till en extra incheckad väska.
Har lovat att ta med en reseväska, 25 kg, åt en vän som nyligen flyttat till Singapore och tänkte kolla om någon har erfarenhet av extra incheckat väska vid bonusresa med *A? Vill inte gärna hamna i diskussionen vid incheckningen och litar mer på den samlade erfarenheten här på forumet än att ringa till kundtjänsten...
Tack för svar på förhand :)
 

pswe

Medlem
Hej alla erfarna bonusresa resenärer! Jag och min fru kommer inom kort att genomföra våra första long haul *A bonus resa till Singapore. Är nybliven EBG och enligt skrivelsen så borde jag vara berättigad till en extra incheckad väska.
Har lovat att ta med en reseväska, 25 kg, åt en vän som nyligen flyttat till Singapore och tänkte kolla om någon har erfarenhet av extra incheckat väska vid bonusresa med *A? Vill inte gärna hamna i diskussionen vid incheckningen och litar mer på den samlade erfarenheten här på forumet än att ringa till kundtjänsten...
Tack för svar på förhand :)
Vad står det för baggagevolymer på er bokning?
Vilket bolag flyger du med?
Vilken klass flyger ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen