bnr
Medlem
Då blir jag ännu säkrare på min tidigare misstanke.Fick inte det mail man brukar få om ny E-ticket.
Jag kunde välja i sas appen på bokningen säten för alla flyg.
ringde 19:40 igår, blev ”auto-cancel” vid midnatt….
Så något har ju varit skumt helt klart. Men det jag stör mig mest på är själva hanteringen och (brist på) kommunikation.
Samma sak höll på att hända mig vid en ändring, var tvungen att ringa flera dagar i rad för att jaga SAS om att få en ändring biljetterad.
Det var först när flighten försvann (automatiskt cancelled av operating carrier (TK)) och jag hade turen att komma fram till någon som kunde göra biljetteringen direkt som det löste sig.
De enda svaren jag fick fram till dess var "den ligger på kö för att biljetteras".
SAS har ett gäng som kan halva jobbet (reservera) och ett troligen mindre gäng som kan biljettera som antagligen är överbelastade som fan.
De som hanterar den första delen fattar inte ens varför det är ett problem att biljetteringen inte görs.
Ett svar jag på fullaste allvar fick var att SAS skulle "magiskt lägga tillbaka" flighten om den skulle bli cancellerad pga sen biljettering. Det är ren och skär lögn iom att de inte kan kontrollera vad partners släpper till Eurobonus.
Det är bland den värsta inkompetens jag någonsin fått erfara.
SAS är totalt skräp. Varenda person som är ansvarig för detta borde sparkas direkt. De är värdelösa. Punkt slut.