Blev lite
försenad från London 23/6 och kontaktade SAS efter någon dag för att se över möjligheten för ersättning då vi blev 3h 4min sen till ARN.
Pga lång handläggningstid fick jag svar att det kunde ta 8 veckor innan beslut fattats.
Hänvisade till 261/2004, att jag pga den sena timmen inte kunde bli hämtad och var tvungen att ta taxi hem samt att jag inte kunde avnjuta måltiden ombord SAS Plus då jag somnade direkt.
Fick detta svar efter 1 vecka ca som jag egentligen är ganska nöjd med då det verkade vara just åska som orsakat förseningen.
Kære Brandten
Tak for din henvendelse
For SAS er det magtpåliggende, i det hele taget at undgå alt hvad der kan være af aflysninger og forsinkelser. Det tjener hverken vores kunder eller selskabet. Sikkerheden har vores første prioritet. SAS er kendt og anerkendt for at tage hånd om vores kunder og give den rette pleje og kompensation.
De gældende regler så som EU-forordningen omhandler især det faktum, at vi skal tage os godt af vores kunder, når problemerne opstår. De grundlæggende rettigheder som fx forplejning, hotelophold, ombooking, refusion osv. kunderne har krav på, lever vi op til. Kontantkompensation er en del af forordningen. En taxi når man lander er ikke normalt omfattet af denne lovgivning men jeg har i dag overført SEK 490,- til din konto, da jeg godt kan se, at du rejser rigtig meget med SAS og Star Alliance. og derfor gerne vil give dig dette som et plaster på såret.
De ekstraordinære tilfælde som ikke berettiger til kompensation er vejrforhold, sikkerhed, uforudsete fejl, som man ikke ved almindeligt vedligehold kan planlægge sig ud af, strejker, problemer og bestemmelser vedr. luftrummet.
Forsinkelsen af SK1524/23jun16 går ind under disse undtagelserne, da jeres fly var annulleret pga vejrsituationen i London. London havde torden i løbet af eftermiddagen af 23. juni, både i vejrudsigten og aktuelt.
Det betyder, at lufthavnens kapacitet vil være mindre end normalt, fordi Air Traffic controllers skal have mere plads i luften for at give flyet mulighed til at undgå at flyve ind i en tordensky. Derfor kan jeg desværre ikke udbetale kompensation i henhold til EU regulativet.
Jeg sender dig en SAS Gift voucher på EUR 50,- som du kan bruge om bord på en anden SAS maskine, som betaling for mad, da du var for træt til at tage i mod mad på maskinen fra London.
Jeg håber, jeres næste rejse med SAS bliver en positiv oplevelse
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen/Best Regards
xxxxxx
Care Specialist
Global Direct Sales and Customer Support, Commercial
Edit/disclaimer av Brandten: Bytte ut ordet Taxa till Taxi (stavfel från SAS rep) för att ni lättare ska förstå sammanhanget.