Senaste nytt

Ombokat flyg gör att vi missar connecting flight

Hachans

Medlem
Tack för information! Får kanske kolla med SAS/TAP om jag inte får något Mail

Ja, så länge bokningen finns så fixar de ofta det rätt lätt när du ringer. När jag blev ombokad kunde alla flygbolag se bokningen men eftersom SAS inte biljetterat den så kunde de inte checka in oss.

Efter handpåläggning från SAS gick det bra, men jag förstår inte varför det inte är en automatisk process. Framförallt inte när man står och bara har timmar till nästa flyg går.
 

Robe12

Medlem
Ja, så länge bokningen finns så fixar de ofta det rätt lätt när du ringer. När jag blev ombokad kunde alla flygbolag se bokningen men eftersom SAS inte biljetterat den så kunde de inte checka in oss.

Efter handpåläggning från SAS gick det bra, men jag förstår inte varför det inte är en automatisk process. Framförallt inte när man står och bara har timmar till nästa flyg går.

Hade ju varit trevligare med automatisk process så man slipper oroa sig hehe. Ringde SAS men Eurobonus har påskledigt så inget kunde göras. Kundtjänst kunde se det tillagda benet iaf.

Verkar som att eurobonus gick på ledighet mitt i administrationen av att biljettera.
 

Hachans

Medlem
Hade ju varit trevligare med automatisk process så man slipper oroa sig hehe. Ringde SAS men Eurobonus har påskledigt så inget kunde göras. Kundtjänst kunde se det tillagda benet iaf.

Verkar som att eurobonus gick på ledighet mitt i administrationen av att biljettera.

Utan att spekulera så tror jag processen är att ombokningen sker automatiskt, men sedan måste en människa med rätt behörighet biljettera. Så allt hamnar i kö. Åker ni inte inom det snaraste så vänta till efter påsk.
 

011430121

Medlem
Hade ju varit trevligare med automatisk process så man slipper oroa sig hehe. Ringde SAS men Eurobonus har påskledigt så inget kunde göras. Kundtjänst kunde se det tillagda benet iaf.

Verkar som att eurobonus gick på ledighet mitt i administrationen av att biljettera.
Om du passerar SAS servicecenter på någon flygplats så brukar de kunna hjälpa till.
 

Robe12

Medlem
Utan att spekulera så tror jag processen är att ombokningen sker automatiskt, men sedan måste en människa med rätt behörighet biljettera. Så allt hamnar i kö. Åker ni inte inom det snaraste så vänta till efter påsk.
Åker om lite mer än en vecka men nu har den försvunnit så får ringa imorgon och kolla läget helt enkelt. Nu har jag en resa till Lissabon enbart på hemvägen.
 

Robe12

Medlem
Snart är det dags att åka och det är bara några dagar kvar. Vi fick lösa det hela med att resan som vi var inbokade på dagens efter, försvann och vi istället ta routen att åka till brussel med övernattning och sedan till Bromma.
 

Hachans

Medlem
Snart är det dags att åka och det är bara några dagar kvar. Vi fick lösa det hela med att resan som vi var inbokade på dagens efter, försvann och vi istället ta routen att åka till brussel med övernattning och sedan till Bromma.

Vem löste allt detta? Hörde de av sig? Automatiskt eller krävdes handpåläggning?
 

Robe12

Medlem
Vem löste allt detta? Hörde de av sig? Automatiskt eller krävdes handpåläggning?
När jag såg att resan försvunnit så ringde jag in till SAS direkt efter påsk och berättade situationen. Jag hade kollat på denna route tidigare men då gick det inte eftersom det var married segments(CUN-LIS-ARN). Men nu när sista benet var bortplockat så hittade SAS exakt denna route själva och bokade in mig på denna. Hade jag inte ringt in så hade caset nog inte varit löst ännu.
 

Robe12

Medlem
@Robe12 Hur gick det, kom ni hem som väntat?

Allt gick bra med att åka hem, blev betydligt längre eftersom vi behövde ta en natt i Bryssel istället för direkt hem med TAP från Lissabon men det fungerade bra skulle jag säga. Tror det tog 36 timmar hem allt som allt.

Flickvännen var väldigt nöjd med att få åka business för första gången och sa redan på första flighten med Turkish att det blir aldrig ekonomi igen för oss...hehe.

Första gången jag åkte med TK och TAP och vilken skillnad på maten det är mellan dessa bolag. Otroligt bra mat på TK och mycket utrymme med gamla stolen på 777. TAP helt okej mat och rätt trångt skulle jag säga, fanns heller inget förvaringsutrymme vilket jag tyckte var konstigt.

Redan sugen på att boka nästa resa och vi båda har öppnat ögonen för Japan som har varit ett resmål för oss båda ett längre tag.
 
Toppen