Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

mygal

Medlem
abc123 @ strawberry.se

Du kan även lägga ett ärende till kundtjänst på hemsidan, om du är inloggad går det till samma prio support.

Mod edit: Mailadressen borttagen. De som har rätt status kan få den från Strawberry.
/Moderator
Okej, jag får kontakta dem via formuläret och efterfråga mailadressen. Tack!
 
Bokade familjen på en vecka i Norge i sommar men på ett av hotellen var bonusnätterna slut.
Det fanns lediga standardrum, så jag mailade platinum-supporten igår kväll för att nyttja förmånen ”Garanterad bonusnatt”.
Fick svar nu på morgonen (dvs en söndag) att bokningen var ordnad.

Helt klart bra svarstid denna gång, och extra plus att jag fick boka två rum då förmånen *egentligen* är personlig.

Sidenote: Värde för poängen i Norge är inte så tokig. Blev 8 nätter totalt (2 rum/natt, så 16 ”rumnätter” bokade) för 125’000p. Priset hade varit strax under 30k om vi betalat, så ca 0,24kr/p på denna bokning.
 
Dykt upp en ny "funktion" senaste dagarna när jag bott på olika Comforthotell. Man får ett mejl om utcheckning online med en länk till en webbsida där man får välja sin utcheckningstid. Som Platinum verkar det alltid gå att välja fram till 18.00. Smidigt! Så slipper man stå och tjafs med 19-årig sommarjobbare i receptionen om sina förmåner.
 
Och Platinum-förmånen "träna gratis på gym" gäller inte på Sommarro i Oslo. Vilket är tråkigt men högst förståeligt, annars skulle väl alla Oslos Platinum gå dit. Det är ju ett stort gym och bad med simbassäng där.

Receptionen sa nej, men kundservice svarade innan på mejl att det skulle gå bra. Sedan ändrade sig kundservice till att det inte gäller på de fristående hotellen. Vilket inte stämmer, eftersom att Villa Köpenhamn och At Six/Hobo släpper in mig regelbundet.
 

Doctor-X

Medlem
Och Platinum-förmånen "träna gratis på gym" gäller inte på Sommarro i Oslo. Vilket är tråkigt men högst förståeligt, annars skulle väl alla Oslos Platinum gå dit. Det är ju ett stort gym och bad med simbassäng där.

Receptionen sa nej, men kundservice svarade innan på mejl att det skulle gå bra. Sedan ändrade sig kundservice till att det inte gäller på de fristående hotellen. Vilket inte stämmer, eftersom att Villa Köpenhamn och At Six/Hobo släpper in mig regelbundet.
Trams. Finns ingen friskrivning om det i medlemsvillkoren:

7.10.7. Gratis träning på kedjans hotell med eget gym även när medlemmen inte bor på hotellet. Visa PLATINUM-kort eller ange medlemsnummer i receptionen för att erhålla tillgång till gym. Inte alla hotell erbjuder omklädningsrum och duschmöjligheter i samband med träning.


7.10.7. Complimentary fitness at those of our hotels that are equipped with fitness facilities, including in cases where the member is not staying at the hotel. Show your PLATINUM level in app or state your membership number for admission to the fitness facilities. Note that not all hotels offer changing rooms and showers for use after exercise.


7.10.7. Gratis trening på våre hoteller med eget treningsrom, også når medlemmet ikke bor på hotellet. Vis ditt PLATINUM-kort eller oppgi medlemsnummer i resepsjonen for å få tilgang til treningsrommet. Det er ikke alle hoteller som tilbyr garderobe og dusjmuligheter i forbindelse med trening.

Jag hade mailat platinum-mailen bifogat medlemsvillkoren och begärt en skriftlig bekräftelse på att du får träna på valfritt hotell.

Man kan inte hitta på egna regler!
 
Trams. Finns ingen friskrivning om det i medlemsvillkoren:



Jag hade mailat platinum-mailen bifogat medlemsvillkoren och begärt en skriftlig bekräftelse på att du får träna på valfritt hotell.

Man kan inte hitta på egna regler!
Jag gjorde det och en mejlkonversation pågår nu mellan kundservice och hotellchefen, med mig som kopia. Återkommer när de är överrens

Gick till Clarion The Hub istället, inga problem där. Gym, bastu och pool i ett. Rekommemderas!
 
Och Platinum-förmånen "träna gratis på gym" gäller inte på Sommarro i Oslo. Vilket är tråkigt men högst förståeligt, annars skulle väl alla Oslos Platinum gå dit. Det är ju ett stort gym och bad med simbassäng där.

Receptionen sa nej, men kundservice svarade innan på mejl att det skulle gå bra. Sedan ändrade sig kundservice till att det inte gäller på de fristående hotellen. Vilket inte stämmer, eftersom att Villa Köpenhamn och At Six/Hobo släpper in mig regelbundet.

Sommerro HAR undantag, men inte vad gäller gymmet:
7.3. Följande medlemsförmåner gäller ej på Comfort Hotel Xpress, de gäller inte heller för de lägenheter som finns på Comfort Hotel Solna: gratis mineralvatten, uppgradering vid ankomst, garanterad rumsuppgradering. På Sommerro gäller inte förmån om garanterad rumsuppgradering samt inte uppgradering till bästa kategori vid ankomst.

Enda undantag som nämns i medlemsvillkoren.
 
Sommerro HAR undantag, men inte vad gäller gymmet:


Enda undantag som nämns i medlemsvillkoren.
Sant men det är det här stället som det handlar om:


Vestkantbadet är som Sturebadet i Stockholm och kostar för externa gäster 2500 NOK per MÅNAD! Så man förstår varför hotellet inte vill släppa in hela Oslos platinumcrowd gratis. Hade de kunnat separera gymmet från övriga stället, som på Villa Köpenhamn, kanske det hade gått.
 
Pratat med nån chef på kundtjänst som säger att de nu har landat i att Sommarro har undantag från gym-förmånen. Så vet vi det :)

Det behöver bara framgå av medlemsvillkoren också.
 
Toppen