Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

Dawes

Medlem
Nu fick du mig att ringa igen, spännande samtal. Enligt uppgift ska det ha varit löst sedan maj men jag fanns inte med på "listan". Att jag funnits med på listan är ju det enda jag fått veta de ca 8 ggr jag ringt under våren samt även när Amex själv ringde upp mig.
Det här är ju en sanslös soppa som saknar motstycke.
Om senast 10 arbetsdagar ska jag nu ha mina statuspoäng enligt dagsfärsk info, den som lever får se!
Guld eller inte guld, snacka om att det svänger i poängträsket.
Uppdatering efter 2 samtal idag då den utlovade tiden löpt ut.
Ingen vill känna sig vid dom utlovade 10 dagarna och tycker det var märklig information då det inte finns någon lösning ännu.
Fortfarande gäller att de kommer kontakta mig per mail när det är löst gällande viss kompensation, oklart vad.
Jag har också frågat om de kommer lösa det även om jag inte har kvar kortet, vilket de skulle. Trovärdigheten är ju dock noll.

Kortet kommer jag att avsluta/nedgradera till ett classic så fort vouchern löst ut.
Enormt amatörmässig hantering från Amex måste jag säga.
 

gneken

Medlem
Uppdatering efter 2 samtal idag då den utlovade tiden löpt ut.
Ingen vill känna sig vid dom utlovade 10 dagarna och tycker det var märklig information då det inte finns någon lösning ännu.
Fortfarande gäller att de kommer kontakta mig per mail när det är löst gällande viss kompensation, oklart vad.
Jag har också frågat om de kommer lösa det även om jag inte har kvar kortet, vilket de skulle. Trovärdigheten är ju dock noll.

Kortet kommer jag att avsluta/nedgradera till ett classic så fort vouchern löst ut.
Enormt amatörmässig hantering från Amex måste jag säga.
För mig så kunde de inte ge en tidsram när detta skulle vara löst. De ville inte lova något. Måste hålla med om att Amex hanterat detta dåligt. Kommer nog själv förmodligen att säga upp kortet runt september efter att ha fått uppgraderingsbonusen då min anledning att skaffa Elite va just att få dessa 20k statuspoäng som boost för att få guld.
 
Ja, det är verkligen blandade svar från kundtjänst. Ringde förra veckan igen o då sa den personen att det tyvärr inte var löst som de trodde och nu hade de igen ingen aning när det skulle lösas. Den manuella lista man pratat om var tydligen bara för att hålla koll på ev. kompensation och hade inget med manuella överföringar att göra vilket alla pratat om tidigare. De komiska var att när jag skulle få mitt ärendenummer då jag inte fått det tidigare så bröts det. Ringde in igen o de första den personen sa var att allt ska vara löst haha. Fick ju då påtala det komiska i det hela när de säger precis tvärt emot varaandra inom loppet av 10min. Dock upptäckte denna person trots att det kollats tidigare att jag bara har ett namn på Amex o flera på SAS, trots att alla mina förnamn står på Amex faktura, o vet att det varit en anledning att vissa inte fått sina poäng. Så blir spännande att se om de kommer in nu här i början av veckan vilket sista personen sa. Har ju dock ingen större förhoppning med tanke på deras track record.

Precis som er kommer jag säga upp kortet när jag fått vouchern om de inte kan leverera poängen då anledningen var att ha statuspoöngen till att få guld. Lite bitter att jag inte la spend på mastercard istället sista veckorna då jag spenderat väldigt mycket pga. resa för då hade jag nog kunnat få guld den vägen istället.
 

Dawes

Medlem
Ja, det är verkligen blandade svar från kundtjänst. Ringde förra veckan igen o då sa den personen att det tyvärr inte var löst som de trodde och nu hade de igen ingen aning när det skulle lösas. Den manuella lista man pratat om var tydligen bara för att hålla koll på ev. kompensation och hade inget med manuella överföringar att göra vilket alla pratat om tidigare. De komiska var att när jag skulle få mitt ärendenummer då jag inte fått det tidigare så bröts det. Ringde in igen o de första den personen sa var att allt ska vara löst haha. Fick ju då påtala det komiska i det hela när de säger precis tvärt emot varaandra inom loppet av 10min. Dock upptäckte denna person trots att det kollats tidigare att jag bara har ett namn på Amex o flera på SAS, trots att alla mina förnamn står på Amex faktura, o vet att det varit en anledning att vissa inte fått sina poäng. Så blir spännande att se om de kommer in nu här i början av veckan vilket sista personen sa. Har ju dock ingen större förhoppning med tanke på deras track record.

Precis som er kommer jag säga upp kortet när jag fått vouchern om de inte kan leverera poängen då anledningen var att ha statuspoöngen till att få guld. Lite bitter att jag inte la spend på mastercard istället sista veckorna då jag spenderat väldigt mycket pga. resa för då hade jag nog kunnat få guld den vägen istället.
Jag är själv efter brytdatum för ny period (31/5) så jag kan inte påverka på annat sätt än att köpa poängen. Saknar 1200 poäng utöver de 20k från Amex vilket jag kan köpa, men inte hur sent som helst, förutsatt att Amex nu kan bakdatera poängen som de säger att de ska.

Det känns verkligen som att de bryr sig ungefär 0 om SAS korten, att de tar så här lång tid att lösa går inte att förklara med annat. Jag tror korten kommer upphöra (vilket diskuteras i en annan tråd). Något i partnerskapet skaver i alla fall ordentligt, annars hade detta varit löst inom en månad.
 
Är det några här som har problem med de 20 000 baspoängen från Elitkortet som egentligen skulle fått de senare? Närmar mig mitt brytdatum och vill inte få dem på fel intjäningsår...
 
Toppen