Senaste nytt

Ni som saknade statuspoäng från Amex Elite - Hur gick det sen?

KSV

Ny medlem
Ni som inte fick 20.000 statuspoäng från Amex Elite när den borde komma in:
Hur gick det sen? Fick ni det till slut?
 

gneken

Medlem
Uppgraderade i slutet av mars 2023 och saknar poängen sedan dess. Hört att de har en lösning på g sedan maj. Har inte sett poängen ännu.
 
  • Sad
Reactions: KSV

Dawes

Medlem
Uppgraderade från premium den 1/12-22, inga poäng i sikte och uteblivet guld -22 och då även nu -23. Bryr mig inte värst mycket om guldet men hade tänkt prova ligga kvar där och se hur det funkat, lite svårt just nu.
 
  • Sad
Reactions: KSV

infosky

Medlem
Även min årliga förnyelse verkar ha fastnat, de har försökt två gånger enligt supporten och som syns i poänglistan. Väntar på återkoppling från Amex.
IMG_2283.jpeg
 

gneken

Medlem
Ringde in till Amex för att kolla läget. Enligt Amex ska buggen vara fixad.
De kunde se att jag ringt in samt chattat med de gällande detta problem. Men det roliga är att de inte gjort något över huvudtaget. Killen jag pratade med skapade upp ett ärende och sa att han skulle se till att rätt avdelning ska försöka få över poäng till mig och att om jag inte ser något inom 2 veckor så skulle jag höra av mig. Han sa öven att de kunde bakdatera poäng om de inte lyckas flytta över innan sista juli vilket är sista datumet på min kvalificieringsperiod.
 

Dawes

Medlem
Ringde in till Amex för att kolla läget. Enligt Amex ska buggen vara fixad.
De kunde se att jag ringt in samt chattat med de gällande detta problem. Men det roliga är att de inte gjort något över huvudtaget. Killen jag pratade med skapade upp ett ärende och sa att han skulle se till att rätt avdelning ska försöka få över poäng till mig och att om jag inte ser något inom 2 veckor så skulle jag höra av mig. Han sa öven att de kunde bakdatera poäng om de inte lyckas flytta över innan sista juli vilket är sista datumet på min kvalificieringsperiod.
Nu fick du mig att ringa igen, spännande samtal. Enligt uppgift ska det ha varit löst sedan maj men jag fanns inte med på "listan". Att jag funnits med på listan är ju det enda jag fått veta de ca 8 ggr jag ringt under våren samt även när Amex själv ringde upp mig.
Det här är ju en sanslös soppa som saknar motstycke.
Om senast 10 arbetsdagar ska jag nu ha mina statuspoäng enligt dagsfärsk info, den som lever får se!
Guld eller inte guld, snacka om att det svänger i poängträsket.
 
Toppen