Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Homer

Medlem
De ville väl inte att folk skulle stå och hänga runt buffén och införde bordsservering av buffématen pga. Covid-19.
 

Climber

Medlem

Nja, sådär. Hade en ambitiös loungehopping-plan. Var bokad på SK534 med avgång 21.05. Ankom Air Canada Maple Leaf lounge 16:00. Där blev det kaffe, kaka och lite jobb medan jag väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att det skulle vara OK att bege sig till United Club för att hinka Champagne.

Väl där, kl 17:30, säger dom att loungen håller på att stänga och jag fick istället bege mig till Silverkris-lounge.

I Silverkris fanns Prosecco (vit och rosé) , samt samt röd bordeaux. Dom blandar även drinkar i en bemannad bar. Helt OK.

20220724_185053.jpg


Man kunde idag beställa två rätter ”a la carte” men det var inget jag skulle ringa och väcka polarna om: Dels en "slider" som jag inte smakade, dels en friterad scampi som var OK om man såg den som en förrätt.

Buffeén var bra med bl.a en soppa och en god kycklingcurry plus en massa sötsaker som jag inte äter av princip.

Mycket folk i loungen som väntade på en avgång 22.05 med SQ.

Begav mig sedan mot A-gaterna för att inte missa planet. Försökte komma in i Air Lingus-loungen men kön var för lång. Gick istället in i Lufthansa-loungen (som fått en massa skit på internetz) för ett glas forcerad Prosecco innan avgång. Tyckte loungen kändes luftig och fräsch och ikväll hade man bra utsikt över landande plan. Hade gärna stannat här längre.

20220724_203135.jpg


Sitter nu på flighten mot Arlanda och dricker sydafrikansk shiraz i plastglas. Helt OK så här långt.
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Var bokad på SK534 med avgång 21.05. ... Begav mig sedan mot A-gaterna för att inte missa planet. Försökte komma in i Air Lingus-loungen men kön var för lång.
Jag är lite nyfiken på hur man gör för att komma in i Aer Lingus-loungen när man flyger med SAS? Aer Lingus är ju inte med i Star Alliance (men "nästan med" i OneWorld eftersom de ägs av IAG), så jag trodde att man var tvungen att flyga med dem för att komma in i deras lounge?
 

Nightfly

Medlem
Flyger med SAS från T2 (Heathrow) imorgon med mina två döttrar. Som EBG kan jag ju ta med en av dem i någon av loungerna, men jag vill förstås gärna ta med båda. :) Är det någon som vet om det går att köpa inträde någonstans och vad det kostar i så fall?
 

igelkotten

Medlem
Flyger med SAS från T2 (Heathrow) imorgon med mina två döttrar. Som EBG kan jag ju ta med en av dem i någon av loungerna, men jag vill förstås gärna ta med båda. :) Är det någon som vet om det går att köpa inträde någonstans och vad det kostar i så fall?

Har för mig att man tidigare kunnat köpa inträde till Lufthansa-loungen. Men när jag kollar på Lufthansas hemsida står det att det ej går. Med det sagt, så har loungevärdarna på LH-loungen varit sjysta med ingästning när jag flög med en kompis som skulle med annat flyg, men det kan ha hjälpt att han hade LH-boardingkort. Beroende på döttrarnas ålder kan det vara värt ett försök.

Om du har Amex Platinum har du tillträde till Plaza Premium, och köpa inträde för andra dottern.
 

011430121

Medlem
Flyger med SAS från T2 (Heathrow) imorgon med mina två döttrar. Som EBG kan jag ju ta med en av dem i någon av loungerna, men jag vill förstås gärna ta med båda. :) Är det någon som vet om det går att köpa inträde någonstans och vad det kostar i så fall?
Hur gamla är döttrarna? Dum fråga det behöver du inte svara på!
Om de är under 18-20 så borde nog kunna snacka in dem.
 
Flyger med SAS från T2 (Heathrow) imorgon med mina två döttrar. Som EBG kan jag ju ta med en av dem i någon av loungerna, men jag vill förstås gärna ta med båda. :) Är det någon som vet om det går att köpa inträde någonstans och vad det kostar i så fall?
Jag och maken flög med vår fyraåring i somras. De hade överseende med det och släppte in oss alla tre i Senator när jag frågade vad det skulle kosta för fyraåringen att få gå in, så jag fick aldrig reda på prisnivån. Däremot gick inte det för mannen framför oss som försökte få in två tonårsbarn. Han hade fått betala men ville inte. Så är nog lite avhängigt ålder också.
 
Toppen