Senaste nytt

Sir Lemon

Medlem
Hur gör du det? Betaltjänst? Kreddy? Eller?
UC har en tjänst som man betalar en peng för där man kan följa hela tiden. Har inte prövat den, men en polare som är lite skuldtyngd använder den. För min egen del så står det när ngn tagit en upplysning hos ngt sådant företag och de (enligt lagen) måste skicka ut en kopia till mig, varje gång en score.
 

ante_77

Medlem
Man ska nog ta deras värdering med en grabbnäve salt då de påstår att runt halva Sveriges befolkning har det bästa kreditbetyget. Sen är det lite märkligt att ett betalkort som Eurocard med "fullkomligt obegränsad", nåja..., kredit inte alls syns.

Ja, en "rolig sak att ha-app" med egentligen noll värde.
 
Ska inom kort göra en större betalning med AMEX över min kreditgräns och behöver då betala in så att jag får översaldo. Minns däremot inte hur lång tid det tog sist innan beloppet syntes i amex appen, något som vet?
 

eddo

Medlem
Ska inom kort göra en större betalning med AMEX över min kreditgräns och behöver då betala in så att jag får översaldo. Minns däremot inte hur lång tid det tog sist innan beloppet syntes i amex appen, något som vet?
Har inte svar på frågan men kanske kan vara värt att kolla här först: https://global.americanexpress.com/account-management/check-spending-power

Ofta kan det vara möjligt att handla för mer än sin kreditgräns vill jag minnas.
 

Sir Lemon

Medlem
När jag lägger min betalorder måndag, så betalas det tisdag, men först på onsdag går det att använda är min erfarenhet. Aldrig går det att använda inbetalning som skett tisdag på tisdagen.

På SAS MC och ordern läggs måndag, betalning sker tisdag så kan inbetalningen användas efter 21.30-ish på tisdagen.
 

MrRob

Medlem
När jag lägger min betalorder måndag, så betalas det tisdag, men först på onsdag går det att använda är min erfarenhet. Aldrig går det att använda inbetalning som skett tisdag på tisdagen.

På SAS MC och ordern läggs måndag, betalning sker tisdag så kan inbetalningen användas efter 21.30-ish på tisdagen.

Bryttider beror lite på vilken bank du har. Attesterar jag betalordern före 08:45 en vardag så syns det i SAS MC-appen vid 22-tiden samma dag. Amex brukar synas i appen på förmiddagen efter.
 

Sir Lemon

Medlem
Bryttider beror lite på vilken bank du har. Attesterar jag betalordern före 08:45 en vardag så syns det i SAS MC-appen vid 22-tiden samma dag. Amex brukar synas i appen på förmiddagen efter.
Så är det nog. Jag använder SHB och där måste jag lägga alla betalningar före midnatt måndag om de ska genomföras tisdag.
 
Toppen