Senaste nytt

Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

henrik l

Medlem
Ja, men den fungerar som Cash Advance=ränta från första dagen.

Och diskussionerna kring 2-4-1 på BA-visa har tankar framförts att denna typ av transaktion skulle räknas in de 200 000 kr som måste spenderas under ett år för att få en gratis biljett (2-4-1). Men efter att ha testat känner jag mig tveksam när jag ser mina kontoutdrag.

Laddar för Nr 100:D
 

Najk

Medlem
Om du inte med jämna mellanrum får hem UC-rapporter pga nya kreditansökningar, så ser det antagligen inte så illa ut...

Nej det hoppas jag inte det gör heller :)
Jag använder ju mest mitt AMEX där det går, men har även för mig att det finns en kredit på VISA kortet, och det skulle vara intressant att se om det listas på UC.
 

agehall

Medlem
I princip finns det en kredit kopplat till alla kort, även de vanliga som är kopplade till bankkonton. Enligt vad jag har förstått, så är de enda kort som inte har kredit kopplade till sig sk Electron-kort. Jag fick det där förklarat för mig för några år sedan och kommer inte ihåg detaljerna, men det hade något att göra med att vanliga kort inte alltid kräver en online-check för att användas. I vissa fall kan man ju tillochmed få dra kortet i en sådan där manuell maskin med karbonpapper.
 

jumbooze

Medlem
Ni som tecknat er för Diners med 6 000 poäng teckningsbonus, hur lång tid tog det för de där 6000 att komma in på kontot efter första betald faktura med mer än 3 köp på?
// J
 

Bringman

Medlem
Ni som tecknat er för Diners med 6 000 poäng teckningsbonus, hur lång tid tog det för de där 6000 att komma in på kontot efter första betald faktura med mer än 3 köp på?
Jag har inte fått några poäng och betalade första fakturan förra månadsskiftet.
 

AndyL

Medlem
Jag har ringt Diners och frågat när mina EB-poäng kommer, både vanliga och teckningsbonusen. Fick min första faktura denna månad.

Svaret var att vanliga poäng betalas ut i "början" på följande månad och på frågan om teckningsbonusen så fick jag vänta ett par minuter i telefon innan jag fick ett svar, och där blev svaret i november för min del.
 
Toppen