Senaste nytt

Kan inte ange första nattens adress i APIS

AABack2ARN

Medlem
Har SAS själva implementerat en autofyll funktion i deras gränssnitt? Eller är det någon google-inställning som ger er förslagen?
 

frli

Medlem
Jag får inga autocompleteförslag vad jag än skriver och oavsett webläsare. Responsen på nätverksanropen mot deras autocomplete API returnerar tomma svar.
 

Maja

Medlem
Problem med SAS att fylla i såväl passinformation som APIS. Finns ingen länk längre. Efter att ha chatta med dem så meddelar de att det inte fungerar och att man måste ringa in. Känns som gjort för att det ska bli fel när det ska bokstaveras massa siffror och bokstäver för passuppgifter och sedan första nattens adress.

Försökte regga det via Lufthansa eller Austrian då det är en A* award, men får bara error meddelande där också. Frustrerande milt sagt, så bara att rusta sig med tålamod och ringa SAS.
 

srg

Medlem
Problem med SAS att fylla i såväl passinformation som APIS. Finns ingen länk längre. Efter att ha chatta med dem så meddelar de att det inte fungerar och att man måste ringa in. Känns som gjort för att det ska bli fel när det ska bokstaveras massa siffror och bokstäver för passuppgifter och sedan första nattens adress.

Försökte regga det via Lufthansa eller Austrian då det är en A* award, men får bara error meddelande där också. Frustrerande milt sagt, så bara att rusta sig med tålamod och ringa SAS.
Ah jag undrade precis varför jag saknade möjlighet att lägga in detta på en kommande bokning.

Någon som har hört hur länge det ska vara så här?
 

Maja

Medlem
Ah jag undrade precis varför jag saknade möjlighet att lägga in detta på en kommande bokning.

Någon som har hört hur länge det ska vara så här?
De hade ingen aning! Kundtjänstmedarbetaren jag chattade med idag visste inte ens om felet. Ringde in och han visste inte heller om det men hjälpte mig och jag bad honom även att göra ett ärende och att de ska informera sina kunder om detta.
Det som var ännu värre idag var att det gick att lägga in passuppgifter via SAS-appen. Scannade av passen, kontrollerade all information och klickade mig vidare genom alla tre passagerare. Får ett påpekande att dotterns namn inte stämmer mellan passet och bokningen. Scannar om passet och dubbelkollar, allt är korrekt. Appen sparar all information trots varningen och går vidare.

Får sedan ringa in om APIS och då frågar medarbetare om maken verkligen har så många A:n och K:n i sitt mellannamn eller om det blivit galet. Det hade det blivit helt galet och det var tillagt en väldigt massa extra bokstäver. Dottern saknade första bokstaven i efternamnet så inte konstigt att det blivit en varning, men detta kan inte jag se.

Påtalade att det blir ganska problematiskt när det sparas felaktig information när man scannar in passet och det står korrekt information när man sparar i appen, den felaktiga syns inte när man går in och kollar i efterhand. Det går inte att ändra något via webbsidan heller.

Han höll med om att detta inte var bra och kunde skapa bekymmer om alla ska ringa in alt. göra det på flygplatsen. Det blir härligt när de manuellt ska knappa in allt detta i incheckningen för drygt 300 personer tänker jag per flight. :cool:
 

srg

Medlem
Det låter som jättemycket merjobb, otroligt att det inte är något som kundtjänst märkt av. Men å andra sidan; kundtjänst.

Jag har några veckor kvar tills min avgång, så jag sitter nog still i båten ett tag till och hoppas att de löser det tills dess!
 

Rickard_O

Medlem
Det blir härligt när de manuellt ska knappa in allt detta i incheckningen för drygt 300 personer tänker jag per flight. :cool:
Lägger dom verkligen in apis manuellt?
När dom drar passet i sin lilla "kortläsare" på tangentbordet läggs inte dessa uppgifter in då?
Kanske bara jag som fått för mig att det funkar så, eller att de borde vara så :D
 

Maja

Medlem
Lägger dom verkligen in apis manuellt?
När dom drar passet i sin lilla "kortläsare" på tangentbordet läggs inte dessa uppgifter in då?
Kanske bara jag som fått för mig att det funkar så, eller att de borde vara så :D
Jo, passet bör och ska väl fungera så, men aldrig adressen för första natten. Den knappar de ju själva.
 

LKR

Medlem
Är jag blind eller har SAS helt tagit bort möjligheten att lägga till första nattens adress själv? Hittar det varken i appen (iOS) eller på hemsidan för en resa i november.
 
Toppen