Senaste nytt

Kan inte ange första nattens adress i APIS

IcyPower

Medlem
Hej,
Jag har en 2-4-1-bokning där min fru ska åka till USA... när jag försöker ange första nattens adress i APIS vägrar den ta emot adressen, verkar som att den försöker söka upp den och inte accepterar en adress som inte finns i deras egna sökning. Den finns dock på google maps. Har lyckats ange passuppgifterna i appen istället, men där finns inte möjlighet att ange adressen. Det är en gatuadress (hennes syster bor där), så inte ett hotell.
Nån som varit med om detta? SAS.se kan väl inte mena att de tror att de har varenda adress i hela USA i sin sökmotor?! Särskilt inte som de uppenbarligen inte använder nåt som fungerar, t.ex. google maps, som källa.
 
Hej,
Jag har en 2-4-1-bokning där min fru ska åka till USA... när jag försöker ange första nattens adress i APIS vägrar den ta emot adressen, verkar som att den försöker söka upp den och inte accepterar en adress som inte finns i deras egna sökning. Den finns dock på google maps. Har lyckats ange passuppgifterna i appen istället, men där finns inte möjlighet att ange adressen. Det är en gatuadress (hennes syster bor där), så inte ett hotell.
Nån som varit med om detta? SAS.se kan väl inte mena att de tror att de har varenda adress i hela USA i sin sökmotor?! Särskilt inte som de uppenbarligen inte använder nåt som fungerar, t.ex. google maps, som källa.
Hade samma problem, fick ringa in
 
Hej,
Jag har en 2-4-1-bokning där min fru ska åka till USA... när jag försöker ange första nattens adress i APIS vägrar den ta emot adressen, verkar som att den försöker söka upp den och inte accepterar en adress som inte finns i deras egna sökning. Den finns dock på google maps. Har lyckats ange passuppgifterna i appen istället, men där finns inte möjlighet att ange adressen. Det är en gatuadress (hennes syster bor där), så inte ett hotell.
Nån som varit med om detta? SAS.se kan väl inte mena att de tror att de har varenda adress i hela USA i sin sökmotor?! Särskilt inte som de uppenbarligen inte använder nåt som fungerar, t.ex. google maps, som källa.
Hade samma problem med ett hotell för två veckor sedan.

Höll på att trixa fram och tillbaka. Tillslut provade jag med att lägga till ett kommatecken mellan gatuadress och postnummer och då funkade det.
 

IcyPower

Medlem
Jo jag har labbat med massa olika varianter.. ser ju att den söker upp närliggande adresser när jag provar (annan gata) men den här gatan verkar inte finnas enligt SAS. Blir väl att ringa in då, snacka om idiotisk funktion när det inte går att komma runt.
 

mha321

Medlem
Det låter onekligen som en klassisk funktion som gör det lite lättare i de flesta fall men istället extremt mycket krångligare i andra...

En klassiker kan väl tex vara en gata som har flera olika namn. Det har jag stött på med tex leveransadresser. Men ett bra system känner ju isåfall till båda.
 

frli

Ny medlem
Försökte mig precis på det här på sas.se och jag lyckas inte få in USA adressen oavsett hur jag trixar. Instruktionerna för att fylla fältet bidrar inte heller med någon klarhet. Fick in passuppgifterna utan adress via appen till slut men även här var upplevelsen väldigt glitchy och krävdes flera försök.
 

Luke

Medlem
Jag hade samma problem för ett par veckor sedan. Provade massor kombinationer, men gav upp och fick hjälp med adress via chatten. Sedan kunde jag lägga in passuppgifter via webben.

Måste vara ngt nytt, har inte haft problem tidigare.
 

LKR

Medlem
Försöker förgäves ange en adress i Washington D.C. som trots att den dyker upp som auto complete-förslag inte godtas. Får bara felmeddelandet "Destination City is Invalid. Please try again".

Ganska störigt att det inte går att spara övrig information man fyllt i även om adress inte godtas. Får göra som övriga och ringa supporten imorgon.
 
Last edited:

LKR

Medlem
Försöker förgäves ange en adress i Washington D.C. som trots att den dyker upp som auto complete-förslag inte godtas. Får bara felmeddelandet "Destination City is Invalid. Please try again".

Ganska störigt att det inte går att spara övrig information man fyllt i även om adress inte godtas. Får göra som övriga och ringa supporten imorgon.
Är ute och kör en MR och utvägen är MMX-ARN-CPH-IAD. Fick inte gå igenom spärrarna vid boarding varken i Malmö eller på Arlanda, visade sig att det beror på adressen i USA. Får hoppas det inte blir mer knas på CPH imorgon!

Detta alltså efter att supporten hjälpte mig att lägga in adressen igår…
 
Toppen