Senaste nytt

Hur är det att flyga med Eurowings?

squeezen

Medlem
Istället för ny tråd lägger jag det här. Ska på resa med ett gäng för att spela padel o dricka öl på Gran canaria i början av Januari. Flyg bokat av andra.
Så här ser dessa ut:
38354D92-2546-43E9-84C9-12E3CC1C980A.jpeg


Första flight och sista är väl rena swiss o lufthansa flighter.
För de i ”mitten” edelweiss och EW discover, gäller inga förmåner va, lounge. Prio boarding etc?
 

nixa

Medlem
Inrikesflyg i Tyskland blev inställt, de vägrade omboka till annat flyg samma dag, och första tillgängliga ersättningsflyg var mer än 48h senare. Blev tvungen o avboka hemresan och fixa en ny själv. Pengarna tillbaka för flyget var allt som erbjöds. Inte heller ersättning enligt EU för inställt flyg utgår, påstår dem. Samtidigt vägrar de uppge anledningen till att flyget blev inställt, vilket gör att jag inte kan få pengar från hemförsäkring då de vill ha ett intyg på anledningen. Ringde även till Eurowings, som inget kan göra via telefon. Inte ens där berätta varför flyget blev inställt. De jobbar just nu av ärenden som inkommit via deras formulär från JUNI, som är det ända sättet att få mitt intyg. Har tagit hjälp av Airhelp för att få mina EU pengar utbetalda (de har angivit att jag starka skäl och bör vinna), och får väl vänta tills våren nästa år innan de skickar ut intyget som försäkringsbolaget behöver.

Behövs väl inte ens nämnas, men aldrig igen detta bolaget.
 

mha321

Medlem
Istället för ny tråd lägger jag det här. Ska på resa med ett gäng för att spela padel o dricka öl på Gran canaria i början av Januari. Flyg bokat av andra.
Så här ser dessa ut:
Visa bifogad bild 136020

Första flight och sista är väl rena swiss o lufthansa flighter.
För de i ”mitten” edelweiss och EW discover, gäller inga förmåner va, lounge. Prio boarding etc?
Det beror på var du har status. Eurowings ger det åtminstone till Lufthansa, United och ana gold.
 

squeezen

Medlem
Det är SAS status är med.
En annan fråga, är det nån form av käk som
Ingår på denna typ av flighter? Antar man gör bäst i att hitta nåt vettigt att äta på flygplatsen även om man inte får lounge access.
 

ekf

Medlem
Har bokat en t&r med Eurowings GOT-HAM för en helgresa med ett kompisgäng i höst, då flygtiderna var bra och priset oslagbart lågt. Eftersom vi inte har anledning att släpa med halva huset så har vi snålat och således inte köpt till vare sig handbagage eller incheckat bagage.

I biljetten ingår endast en "personal item" med måtten 40*30*25 cm. Är det någon som har erfarenhet av hur hårda de är på de exakta måtten, alternativt kontrollfrekvensen?
Jag har en ryggsäck som är typ 2 cm för lång, men som är väldigt mycket trevligare att resa med jmf med mitt andrahandsval (mindre ryggsäck med ett enda fack). Köpa till handbagage för dryga 250 kr pp och väg känns inte motiverat.
 
Toppen