Senaste nytt

Hjälp med att hitta star allians resa till Bangkok

Veken

Ny medlem
Hej

Detta är första inlägget för mig som ny medlem här i forumet.
Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en star allians resa t/r Bangkok i Jan/feb 2024
Har försökt söka själv men är inte så bra på det.
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN(helst eftersom jag kommer inrikes från LLA)
  • Var är din destination? Bangkok
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  • När vill/behöver du resa ut? Januari 2024
  • När vill/behöver du komma hem? Februari 2024(helst början)
  • Hur länge vill du vara borta? 14-18 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? Har 2four1 voucher och 135.000 poäng(ska räcka till 2 vuxna)
  • Vad är det viktigaste för dig? Inget spec, men kortast restid är ju alltid bra.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte men om vi måste övernatta på flygplats så går det.

Tar all hjälp jag kan få om det ens är möjligt att hitta star allians dit o den perioden
Tack/ Viveka
 

Emil123

Medlem
Det blir i så fall i Eco, det kostar 165k poäng för *A Business till Thailand. Eco är nog inga problem men svårare med business, iaf att få ihop det båda vägarna.

Vill man resa business och tål längre layovers och lång restid så finns det routing via ADD-BKK t/r typ varje dag.

Får ni ihop 30k poäng för business rätt snart så finns det ex:
30/1:
17:30-18:30 VIE-MUC OS A319
22:20-14:55(+1) MUC-BKK LH A380-800

14/2:
01:35-06:05 BKK-ADD ET 787
15/2:
00:10-05:25 ADD-FRA ET A350
06:45-08:55 FRA-ARN LH A319
 
Last edited:

Veken

Ny medlem
Det blir i så fall i Eco, det kostar 165k poäng för *A Business till Thailand. Eco är nog inga problem men svårare med business, iaf att få ihop det båda vägarna.

Vill man resa business och tål längre layovers och lång restid så finns det routing via ADD-BKK t/r typ varje dag.

Får ni ihop 30k poäng för business rätt snart så finns det ex:
30/1:
17:30-18:30 VIE-MUC OS A319
22:20-14:55(+1) MUC-BKK LH A380-800

14/2:
01:35-06:05 BKK-ADD ET 787
15/2:
00:10-05:25 ADD-FRA ET A350
06:45-08:55 FRA-ARN LH A319
Tack för hjälp, ja hemresan om den är lång hade ju varit nice att ha business. Såg nu att jag fått in månadens poäng o ligger på 150.000 poäng nu, men vågar man vänta en månad till innan man bokar för att få ihop till business båda vägarna tro.
 

Veken

Ny medlem
Använd https://awardfares.com/ så letar du själv lätt fram en resa lämplig för dig.
Tack det ska jag testa. Har bara provat mig på SAS egna sökmotor och sen United, där jag hittade och då ringde jag in för att boka dessa men han på SAS kunde inte se dom.
Fast jag kollade att det var rätt kod/benämning för att vara en star alliance. Han sa att det som syns på United kan vara att det inte är uppdaterat så dom finns ej kvar längre.
 

Emil123

Medlem
Verkar som det släppts massor bonusresor Jan/Feb nu. Finns direktflyg VIE-BKK både dit/hem nästan varje dag hela Jan/Feb. Ett alternativ skulle väl vara att köpa de sista 15k poängen för 3000kr, vet inte om det är värt eller inte.
IMG_3465.png
 

Veken

Ny medlem
Ja tack, alltså jag satt förra veckan och såg ingenting.
Ska fundera om jag ska ta o boka ego eller få ihop/köpa till poäng för business.
Men om man bokar i det dyker upp nå bättre, visst får man boka om då? Poängen går inte ut innan o inte heller 2for1.
 

TP12

Medlem
Ja tack, alltså jag satt förra veckan och såg ingenting.
Ska fundera om jag ska ta o boka ego eller få ihop/köpa till poäng för business.
Men om man bokar i det dyker upp nå bättre, visst får man boka om då? Poängen går inte ut innan o inte heller 2for1.
Tipset är nog att boka snarast innan de försvinner... Det går att boka om mot avgift.
 

JPE

Medlem
Tack för hjälp, ja hemresan om den är lång hade ju varit nice att ha business. Såg nu att jag fått in månadens poäng o ligger på 150.000 poäng nu, men vågar man vänta en månad till innan man bokar för att få ihop till business båda vägarna tro.
Jag skulle bokat idag. Antingen bokar du eco dit och business hem så kostar det 127 500 poäng (90k + 165k) / 2 vilket är inom din budget, och sen byta till business på ditvägen om det finns kvar när du har tillräckligt med poäng. Ett annat alternativ är att köpa poäng. Du behöver 15 000 poäng och det kostar 3 000 kr, helt klart värt det. :)

1688573490536.png
 
Last edited:
Toppen