Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Fredah

Medlem
Hotell: Quality Hotel™ Ekoxen
Nätter: 1 natt (24-25/7)
Bokat: Standard
Fick: Superior
Status: Gold

Jag ser i tråden flera som säger att de kunde se uppgradering i appen före incheckning. Hur syns det? I mitt fall stod det rum 315, vilket var ett superior men det kunde jag ju inte veta.
 

bvs

Medlem
Jag ser i tråden flera som säger att de kunde se uppgradering i appen före incheckning. Hur syns det? I mitt fall stod det rum 315, vilket var ett superior men det kunde jag ju inte veta.

Det är tänkt att appen ska visa vilket rumskategori du har bokat men den har strulat av och till, just nu är det tillbaka till att bara stå "rum" i stället för kategori. Diskuteras flitigt här https://www.businessclass.com/forum/threads/nordic-choice-app.92470/post-1043482
 

ekf

Medlem
Hotell: Quality Hotel 33, Oslo
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum (bokat med poäng)
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Såg rumsnummer i appen före incheck, dock inte rumstyp. Provade att checka in i receptionen denna gång, blev inte erbjuden något bättre… men frågade inte heller.
 

intuition

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Post (Göteborg)
Nätter: 1 natt Award (25k poäng)
Bokat: Standard enkelsängar
Fick: "Hotellrum"
Status: Platinum

Bokningen gjordes med hjälp av rumsgaranti dagen innan ankomst. Förväntade mig ingen uppgradering, och vad jag kan bedöma fick jag rum i samma kategori som bokat men ett av de större.



Hotell: Clarion Amaranten (Sthlm)
Nätter: 2 nätter Award (2x 20k poäng)
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: "Hotellrum"
Status: Platinum

Definitivt ingen uppgradering, fick ett ganska dåligt rum.
Tycker nog att Amaranten gått ner sig, t.ex. bemanning i restaurangen (både frukost och kväll) var otillräcklig
 

intuition

Medlem
Aj då, låter inte bra. Är mitt go-to-hotell när jag besöker hufvudstaden. :rolleyes:
Mitt med.
Nu var ju detta mitt i turistsäsongen och Amaranten tar väl diverse busslaster med gäster. Gissar att det var nära full kapacitet. Så det kanske var därför (fast vistelse i juli förra året var fenomenal, såatte..)

Noll sittplatser på frukosten vid en tidpunkt som enligt hotellets grafik är "Lugn"?
1,5 timmes väntan på mat i en hotell-restaurang som har 6-7 rätter på menyn? Och 45 minuter mellan person 1 får sin mat och person 2 får sin mat? Restaurangen lämnade iofs självmant rabatt på notan så det är utagerat men något är inte som det ska.

Lämnade feedback men fick ett meh svar. Har nästa vistelse om några veckor, får se hur det går.
 
Toppen