Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

mha321

Medlem
Hotell: Clarion Collection Drott, Karlstad
Nätter: 2
Bokat: Superior
Fick: Deluxe
Status: Gold

Första uppgraderingen som gold sedan före pandemin. Det är verkligen "gold är det nya silver, platinum är det nya gold" som gäller. Men jag ska väl inte klaga alltför mycket, jag hade inte haft gold utan kreditkortet...

Fick uppgraderingen för flera veckor sedan. Vet det enbart på att jag såg rumsnumret I appen redan då. Rumstyp såg jag aldrig varken före eller efter (har aldrig sett det - kanske bara finns på iPhone eller bara för platinum?), men det var samma nummer som jag fick vid incheck så...
 

Mr Basic

Medlem
Det är verkligen "gold är det nya silver, platinum är det nya gold" som gäller.
Då måste du haft otur, jag ligger på 90%+ på uppgraderingar som NC Guld. Ska dock tillägga att jag bor uteslutande privat, dvs helger och under sommaren (juni-augusti) vilket kan påverka.

Edit. Hade inte heller haft Guld utan NC Mastercard.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Då måste du haft otur, jag ligger på 90%+ på uppgraderingar som NC Guld. Ska dock tillägga att jag bor uteslutande privat, dvs helger och under sommaren (juni-augusti) vilket kan påverka.
Det kan det nog. Jag bor i princip uteslutande på jobbrresor - privata resor går oftast till orter där Nordic Choice inte finns. Då blir det på sin höjd en comfort Arlanda bör man har riktigt tidigt flyg och där är det bästa jag fått en "uppgradering" till handikappanpassat rum...
 

JoelG

Medlem
Hotell: Clarion Malmö Live
Nätter: 2 nätter
Bokat: Superior King
Fick: Deluxe våning 23
Status: Platinum

Blev uppgraderad inom 24 timmar efter bokning
 

Hachans

Medlem
Hotell: Clarion Kastrup CPH
Nätter: 1
Bokat: Normal
Fick: Superior
Status: Blue

Uppgraderad vid incheckning. Har ingen status hos Nordic Choice men bokat genom Hotels.com där jag är Guld. Receptionen sa att efter jag var Premium nånting nånting så fick hade de uppgraderat mig. Så trevligt rum och 20% rabatt i restaurangen. Det är ju nice!
 

DrGold

Medlem
Hotell: Ekoxen, Linköping
Nätter: 1 natt
Bokat: 2 x Standard dubbel
Fick: 1 x svit, 1 x Standard dubbel
Status: Platinum

Bokade för familjen (fyra personer) men det fanns inga familjerum vid bokningstillfället och fick därför boka två dubbelrum. Lite lustigt att sviten som ena rummet sedan blev uppgraderat till hade en bäddsoffa, och således hade kunnat rymma oss alla fyra. Fick nu betala för två rum istället. Jaja, sånt som händer, jag kopplade inte förrän vi checkat in och det var också lite skönt att ungarna fick ett eget rum.

Inte lika lustigt: I sviten fanns två TV-apparater, varav ingen gick att styra med fjärrkontrollen. Påtalade detta för receptionen som "skulle fixa", vilket inte hände. Så vi fick hämta batterier och byta själva. Efter detta fungerade en av fjärrkontrollerna, den andra var lika död som innan

I det andra rummet fungerade fjärrkontrollen, men där såg samtliga kanaler ut så här:

20230402_082322.jpg


Ändå rätt osannolikt att endast en av tre TV-apparater skulle visa sig gå att få fullt funktionsduglig.
 

airac

Medlem
Hotell: At Six
Nätter: 2 nätter
Bokat: 3 x Standard dubbel
Fick: 1 x deluxe, 1x superior, 1 x Standard dubbel
Status: Platinum

Säsongens sista gång att vi önskar en uppgradering nästa vistelse blir nog när Moyagi är igång och det är lugnare på baksidan. Vi kom med halva släkten och fick två av tre rum uppgraderade. 3x poäng så det blir en natt på At Six i återbäring :). Hade först bokat middagspaket två nätter genom Nordic Choice. Vid bordsbokning påstår At Six säljare att middagen bara ingår en natt (trots två bokningar på en natt var kostar samma), så fick bli en weekender rate istället. Upplevde servicen som väldig trevlig som vanligt men mycket sämre med kompetens än tidigare senaste två-tre vistelser.
 
Toppen