Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

FF#1

Medlem
Hotell: Comfort Stadshotellet Skellefteå
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard dubbelrum, billigaste statliga avtalspris
Fick: Delux dubelrum med bastu (som vanligt)
Status: Platinum

Det är inte nått så väldigt speciellt med det där hotellet men jag gillar det på nått sätt.
Aldrig problem att få uppgradering eller sen utcheck osv.
 

Lollet

Medlem
Hotell: Quality Hotel Statt (Hudiksvall)
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate enkelrum
Fick: Standard dubbelrum
Status: Guld

Fick (pappers)voucher vid check in.
Fick be om läsk/mineralvatten men inget tjafs.

Reflektion. Fått pappers-voucher vid ett par tillfällen och samtliga har varit på Quality (aldrig på Clarion/Comfort).
Pappers voucher får du på hotellen där det inte funkar att få den i appen.
På Comfort och Collection hotellen får man ingen voucher.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Solna
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Platinum
Kors i taket, så såg jag uppgraderingen i appen någon dag efter. Första gången som det har hänt mig.
 

Olle K

Medlem
Hotell: Clarion Collection Odin Göteborg
Nätter: 2 nätter
Bokat: Standard
Fick: Deluxe, ja fick och fick är väl inte korrekt...
Status: Platinum

Blev uppgraderad ett steg efter ha påpekat detta via email i förväg. Sedan märkte jag innan incheckning att det fortfarande var superior trots högre rum fanns ledigt. Så frågade i receptionen och de sa att som platinum får man bara ett steg. Jag stod på mig och påpekade att först får man ju ett steg och sedan samma dag högre kategori om ledigt och visade även bild från hemsidan. Men de i receptionen sa att de varit på kurs och där hade de tydligt sagt att "det var ett steg som gällde" och tillade som egen åsikt att "har man bokat standard så kan man inte förvänta sig att få en svit". Jag fick till slut ett Deluxe rum, men känner mig fundersam om denna inställning till uppgradering på detta hotell. Jag har tidigare på hotellet fått högre uppgraderingar än ett steg. Annars ett bra hotell med stora rum och bra mat.
 

Lukas2

Medlem
Hotell: Comfort Hotel Västerås
Nätter: 1 natt
Bokat: Moderate dubbel
Fick: Standard dubbel
Status: Platinum
Ett snäpp upp vart det iaf.. Såg ändringar i appen någon dag innan. Receptionisten sa glatt att de hade uppgraderat mig.
 

jonten

Medlem
Hotell: Clarion Collection Odin Göteborg
Nätter: 2 nätter
Bokat: Standard
Fick: Deluxe, ja fick och fick är väl inte korrekt...
Status: Platinum

Blev uppgraderad ett steg efter ha påpekat detta via email i förväg. Sedan märkte jag innan incheckning att det fortfarande var superior trots högre rum fanns ledigt. Så frågade i receptionen och de sa att som platinum får man bara ett steg. Jag stod på mig och påpekade att först får man ju ett steg och sedan samma dag högre kategori om ledigt och visade även bild från hemsidan. Men de i receptionen sa att de varit på kurs och där hade de tydligt sagt att "det var ett steg som gällde" och tillade som egen åsikt att "har man bokat standard så kan man inte förvänta sig att få en svit". Jag fick till slut ett Deluxe rum, men känner mig fundersam om denna inställning till uppgradering på detta hotell. Jag har tidigare på hotellet fått högre uppgraderingar än ett steg. Annars ett bra hotell med stora rum och bra mat.
Dom har fel, en uppgradering vid bokning. Sen bästa tillgängliga vid incheckning.
 
Fick ett bra rum igår i Kristiansand.
DDDC4756-3833-447C-829E-12D49CCD66EB.jpeg
 

FilipJ

Medlem
Hotell: Amaranten Stockholm
Nätter: 2 nätter
Bokat: Standard dubbel
Fick: Superior dubbel
Status: Silver
Frågade vid incheckning. Mycket trevlig receptionist hjälpte oss så vi fick mer plats för barnvagn vilket är uppskattat!
 
Toppen