Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Premiär idag för mig att testa denna nya förmån vid Kastrup.

Alla flighter från Köpenhamn mot Stockholm är nollade enligt Expertflyger och via SAS hemsida. Bra för SAS.
Trist om jag behöver sitta 6 timmar extra på Kastrup om det inte går att boka om.

IMG_7245.jpg
IMG_7246.jpeg



Jag vill ändå inte missa tillfället att prova, så jag åker ut mot Kastrup i god tid.

Vid SAS Service Point var det förstås lång kö. Tar en nummerlapp för Star Gold och till min förvåning plingar mitt nummer fram inom 30 sekunder.
Frågan ställs, om att det finns en ny Diamond förmån att boka om till en tidigare flight samma dag med samma destination.
- Ja, det stämmer. Vilken flight vill du flyga med?
- Gärna nästa mot Stockholm?
- Oj då, det ser mörkt ut. Alla flighter är fullbokade.

Knapprar vidare på datorn...
Ett boardingkort lämnas över.

- Du är på stand-by på tidigare avgången, men ha inte för stora förhoppningar att flyga med.

Skönt, med lite spänning på en söndag.

Märkligt när så mycket folk befinner sig landside vid incheckningsdiskarna, att jag var helt ensam i fast track security och att guld loungen är så lugn.
Tar mig en efterlängtad barista espresso och väntar.

IMG_7257.jpeg
IMG_7252.jpeg


När det närmar sig dags för boarding, anmäler jag mig till gate personalen att jag är stand-by.
- Men, det är du inte, du har fått sista platsen.

Vilken lycka, nu hinner jag hem innan ursprungliga flyget ens börjar boarda.


För min del en mycket uppskattad Diamond förmån!
 
Last edited:

pjsven

Medlem
Inga problem att boka om till tidigare avgång upp till Luleå ikväll. Personalen i guld loungen på Arlanda löste det utan att blinka.
Ombokad till 19.50 avgången (som är försenad till 21:10, Smartlynx), från 22:00 flighten ursprungligen.

Bra SAS!
 

pjsven

Medlem
Extra trevligt att de tydligen kan fixa det i loungen!
Japp, riktigt bra!
@pjsven: Vart flyget inställt? Hoppas du fick tillbaka ursprungliga platsen utan problem.
Japp sitter på Sk22 nu, hade riktig tur att SAS personalen som först bokat om mig kom och hämtade mig i loungen. Hon mindes inte mitt namn annars hade hon bokat om mig utan att hämta mig :).
Var 4 platser kvar på flyget…

Återigen, bra jobb av personalen i loungen.
 
Japp, riktigt bra!

Japp sitter på Sk22 nu, hade riktig tur att SAS personalen som först bokat om mig kom och hämtade mig i loungen. Hon mindes inte mitt namn annars hade hon bokat om mig utan att hämta mig :).
Var 4 platser kvar på flyget…

Återigen, bra jobb av personalen i loungen.
Jäkla tur där. Jag sprang ut när beskedet kom i appen men fick ändå inte plats på 22-flyget.
 

Andreas.Net

Medlem
En liten fundering, igår var jag iväg på en MR GOT-ARN-HEL-ARN-GOT, jag insåg under dagen när jag var i Helsingfors att det hade blivit något fel med min hemresa när jag kollade så var hemresan satt den 28:e dvs idag, men tanken var ju att jag skulle åka hem den 27:e.
Jag vet inte riktigt hur det kunde bli så då jag är rätt säker på att jag bokade den 27:e både dit och hem.
Jag ringde då guldsupporten och kollade upp detta och dom kunde inte se något fel men eftersom det fanns plats på dom flygen som jag trodde jag hade bokat så kunde dom boka om mig till dem, däremot så sa han jag pratade med att jag åkte på en avgift på typ 600 eller något sånt, jag sa att det var ok då jag inte hade nån lust att stanna kvar en hel dag till. Han sa att jag skulle få ett mail med betalningsinfo men det enda jag fick var ett bekräftelsemail och när jag gick in på sas appen så kunde jag checka in och när jag kom till flygplatsen så var det inga problem och jag kom hem som jag skulle.
Det jag funderar på är ju om dom missade det här med betalningen då det verkar som att jag fick ombokningen gratis och jag är endast EBG ?
 

Hachans

Medlem
En liten fundering, igår var jag iväg på en MR GOT-ARN-HEL-ARN-GOT, jag insåg under dagen när jag var i Helsingfors att det hade blivit något fel med min hemresa när jag kollade så var hemresan satt den 28:e dvs idag, men tanken var ju att jag skulle åka hem den 27:e.
Jag vet inte riktigt hur det kunde bli så då jag är rätt säker på att jag bokade den 27:e både dit och hem.
Jag ringde då guldsupporten och kollade upp detta och dom kunde inte se något fel men eftersom det fanns plats på dom flygen som jag trodde jag hade bokat så kunde dom boka om mig till dem, däremot så sa han jag pratade med att jag åkte på en avgift på typ 600 eller något sånt, jag sa att det var ok då jag inte hade nån lust att stanna kvar en hel dag till. Han sa att jag skulle få ett mail med betalningsinfo men det enda jag fick var ett bekräftelsemail och när jag gick in på sas appen så kunde jag checka in och när jag kom till flygplatsen så var det inga problem och jag kom hem som jag skulle.
Det jag funderar på är ju om dom missade det här med betalningen då det verkar som att jag fick ombokningen gratis och jag är endast EBG ?

Det är mest sannolikt att de glömde skicka betalningslänken och inte att det är en guldförmån. Alternativt blev det en mellanskillnad till din fördel som täckte avbokningskostnaden.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen