Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

ante_77

Medlem
Snart kommer man kunna boka om din flight direkt i appen. Fick detta mejl av SAS för en liten stund sedan:

Hi!

We always like to test new products and services on our most loyal travelers, and we’re wondering if you’d be interested in testing a new digital solution for changing a flight on the day of departure.

Today, this benefit is free for EuroBonus Diamond members, but you can only change your flight by going to one of our staffed service desks or SAS service points at the airport. The new feature will allow travelers to change their flights directly in the SAS App.

As a traveler testing this new feature, you’ll be one of a select group of EuroBonus members who will be able to try out the solution before the official launch.

The testing period is between 13 & 26 May, so if you have an SAS flight booked during this time, you can test the Beta version of the new feature. All you need to do is update the SAS App (by downloading it again) after 13 May. And change a flight, of course!

Sound interesting?

Good to know:

• You can change a flight from when check-in opens up until 80 minutes before departure.

• Changing a flight only applies to flights on the same day and applies to all travelers in your booking.

• If you change your flight, you’ll lose all added extras e.g. pre-selected seats or meals.

You can leave direct feedback in the SAS App or just let us know what you think by responding to this email.

Thanks in advance for your participation – it’s seasoned travelers like you who help make travel better for all!

Happy travels!

Har du provat funktionen ännu?
 

intuition

Medlem
+1 på den - vore spännande att höra.
Jag har själv ett flyg i morgon och app i version 5.21.0 men kan inte se någon ny funktion. (testade att gå med i beta-programmet men ingen skillnad.)
 

mha321

Medlem
+1 på den - vore spännande att höra.
Jag har själv ett flyg i morgon och app i version 5.21.0 men kan inte se någon ny funktion. (testade att gå med i beta-programmet men ingen skillnad.)
Same, men inte med i beta programmet.

Men det känns som sas även har någon form av "beta grupp" i backend, inte bara i själva app distributionen. Och där är vi kanske inte betrodda :)
 

Shoreline

Medlem
Vet inte om det lyfts här tidigare, men när man byter flight så registreras varken poängen eller flighten mot statusnivå. I mitt fall iallafall. Har fått efterregistrera samtliga flighter. Någon annan som varit med om detta?
Bara använt detta en gång, men ja, behövde efterregistrera. Efterregistreringen kom dock direkt, i vändande HTTP-anrop :)
 

Sealord

Medlem
Har du provat funktionen ännu?
Jag har testat funktionen en gång på en resa från Gdansk till Stockholm via Köpenhamn. Första delen från Gdansk till Köpenhamn fungerade klockrent, däremot ville appen att jag skulle ha längre transfer i Köpenhamn än 50 minuter som jag tyckte räckte. Tack och lov kunde incheckningsdisken i Gdansk fixa detta och jag kom med det tidigare flyget till Stockholm.

Jag skulle därför vilja säga att funktionen är grymt bra. Det är ju ändå första delen av resan som är viktigast. Och att det är lite inkörningsproblem, får man räkna med
 

maswan

Medlem
Nu har jag äntligen fått testa denna utmärkta förmån och kom hem 19:40 istället för 23:40. Men en fråga till er experter, jag gick direkt till gate för att de var "gate closing" (Oslo) och "final call" (Arlanda). I Oslo knappade gaten lite och gav mig glatt ett nytt boardingpass, men på Arlanda blev jag uppläxad att alltid gå till Service Center. Med tanke på att det var ungefär 10 minuter från det att jag klev av planet från Oslo till att Umeplanet stängde dörren bakom den som kom just efter mig kändes det lite osannolikt att det skulle ha funkat i så fall. Så en fråga till experterna här: Hade jag bara otur med personal, eller gjorde jag fel och ska alltid springa till service desk på Arlanda?
 
Toppen