Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Rickard_O

Medlem
1. Max 24 timmar

2 Du kan åka hem från annan destination inom samma zon (om det gäller award bokning) men inte tillbaka till en annan destination än där du startade då blir det en sk dubbel open jaw
så säg Arlanda-Kuala lumpur hem fån Bangkok är ok men inte Arlanda-Kuala Lumpur-Bangkok-Köpenhamn, däremot fungerar Arlanda-Bangkok-Köpenhamn
Nu är ju Bangkok och Kuala Lumpur olika zoner numera tyvärr :(
 
Precis fått en tidtabellsändring på en påbörjad Star Alliance-resa.
Jag har hittat tillgänglighet på ett annat datum som passar mig bättre.

Problemet är att tidtabellsändringen endast är 5min.
Har pratat med 2st agenter på SAS som säger att det är för kort tid för att kunna göra ändringar.

Är det värt att fortsätta ringa, eller kommer alla agenter neka ombokningen?
(Har sökt på forumet och sett att folk lyckats omboka på 5-10min tidtabellsändring)
 

Gus

Medlem
Precis fått en tidtabellsändring på en påbörjad Star Alliance-resa.
Jag har hittat tillgänglighet på ett annat datum som passar mig bättre.

Problemet är att tidtabellsändringen endast är 5min.
Har pratat med 2st agenter på SAS som säger att det är för kort tid för att kunna göra ändringar.

Är det värt att fortsätta ringa, eller kommer alla agenter neka ombokningen?
(Har sökt på forumet och sett att folk lyckats omboka på 5-10min tidtabellsändring)
Jag har fått ändra på en resa med 10 minuters tidtabellsdiff. Prova du att ringa några gånger till. De senaste dagarna har kötiden varit minimal tycker jag? Så på en halvtimme hinner du med många HUACA.
 

palmen

Moderator
Precis fått en tidtabellsändring på en påbörjad Star Alliance-resa.
Jag har hittat tillgänglighet på ett annat datum som passar mig bättre.

Problemet är att tidtabellsändringen endast är 5min.
Har pratat med 2st agenter på SAS som säger att det är för kort tid för att kunna göra ändringar.

Är det värt att fortsätta ringa, eller kommer alla agenter neka ombokningen?
(Har sökt på forumet och sett att folk lyckats omboka på 5-10min tidtabellsändring)
Påbörjad resa kan generellt inte ändras, och 5 minuter gör inte att du måste ändra bokningen om inga MCT bryts pga detta.

Jag skulle säga att det är att leta nål i höstack och hade accepterat ändringen och gått vidare i livet. Det är inte alltid de låter en ändra en bokning gratis som har 5 min ändring innan den är påbörjad.

Ändra pågående resor brykar enbart gå att göra när det blir stora ändringar som pajar hela resan eller om "naturkatastrofer" uppstår som gör att man inte kan resa aktuella tider.
 
Toppen