Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Evaluation Periods Accumulated Qualifying Miles Required Qualifying Miles
First 12 Months Period 15 Sep 2019 - 14 Sep 2020 35,219 Miles 14,781 Miles
Second 12 Months Period 15 Sep 2020 - 14 Sep 2021 0 Miles 50000 Miles
24 Months Period 15 Sep 2019 - 14 Sep 2021 35,219 Miles 44,781 Miles
Your current status renewal Not yet renewed

14781 miles till borde jag få ihop innan 14 september och få behålla thai-guldet...

Har en resa till BKK och HAN redan i slutet av mars. Men lite osäkert ifall man kommer iväg på den i dessa tider. I Vietnam kommer man ju inte in i utan visum sedan igår som svensk. Men kunden skulle hjälpa mig att skaffa visum. Men börjar ändå kännas lite olustigt hela situationen.

Bestämt mig för att inte åka pendeltåg, buss eller tunnelbana i rusningstrafik på ett tag nu i alla fall. Bara jobba hemifrån. Guldkortet hos SL är därmed bara att glömma... BKK/HAN-resan får vi se om två veckor, men oavsett så borde jag få ihop tillräckligt med miles innan september...

Håll Er friska grabbar!!
 

Skyway

Medlem
Segt med Corona paniken..

För oss som inte fått flygförbud: Finns det något positivt man kan få ut ur den här yran? Kanske boka in ett par extra billiga MR så att man kan rädda sin status. Några tips?
 

Canadien

Medlem
Segt med Corona paniken..

För oss som inte fått flygförbud: Finns det något positivt man kan få ut ur den här yran? Kanske boka in ett par extra billiga MR så att man kan rädda sin status. Några tips?

Det finns gott om awards just nu i Mars/April. Men vill man inte resa nu så är det ju en klen tröst.
 

Jansson75

Medlem
Segt med Corona paniken..

För oss som inte fått flygförbud: Finns det något positivt man kan få ut ur den här yran? Kanske boka in ett par extra billiga MR så att man kan rädda sin status. Några tips?

ARN - CPH T o R igår var tom och ganska folktomt på både Arlanda och Kastrup. Det är gott om plats i Loungerna och man slipper köa för fast track och säkerhetskontrollen. Dessutom var det inte svårt att boka om till tidigare plan i plus eftersom planen är halvtomma. Det är väl enda fördelen om man inte går igång på att se folk gå runt med andningsmasker som ändå inte fungerar
 
Tror Ni att SAS kommer att "lätta" på reglerna gällande LTG typ sätta på hold så länge som coronan håller i sig?
Jag har ett år kvar och som det ser ut nu lär det bli 0 resor. Det vore surt om man skulle snubbla på målsnöret.
Finns ju ett visst värde för SAS att vara lite "förstående" i de här tiderna.
Tappa lojalitetskunder i kombo med flygkris är nog ingen win win.
Hur tror NI SAS resonerar (om de ens gör det)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Tror Ni att SAS kommer att "lätta" på reglerna gällande LTG typ sätta på hold så länge som coronan håller i sig?
Jag har ett år kvar och som det ser ut nu lär det bli 0 resor. Det vore surt om man skulle snubbla på målsnöret.
Finns ju ett visst värde för SAS att vara lite "förstående" i de här tiderna.
Tappa lojalitetskunder i kombo med flygkris är nog ingen win win.
Hur tror NI SAS resonerar (om de ens gör det)

Jag misstänker starkt att de avvaktar tills krisen börjar ta slut. Då har man en bättre överblick av vilka åtgärder man behöver vidta.
 

mha321

Medlem
Jag tror också man väntar.

Tyvärr är ju risken som det ser ut nu påtaglig att de av oss som fått LTG blir giltighetstiden inte mer än ett drygt år, beroende på hur länge det fortsätter.
 

Hachans

Medlem
Jag tror också man väntar.

Tyvärr är ju risken som det ser ut nu påtaglig att de av oss som fått LTG blir giltighetstiden inte mer än ett drygt år, beroende på hur länge det fortsätter.
Det är då man känner sig lite fånig över alla de gånger SAS varit dyrare, haft sämre tider och tråkigare flyg än konkurrenterna och ändå har man valt att boka med dem.

Och så blir man påmind om att livstid i livstids guld betyder flygbolagets livstid, inte ens egen.
 
Jag har nu fixat 9 av 10 år för att nå Life Time Gold, men blir nu ju ett par månader med begränsat resande av Covid-skäl. Vore trist att falla på målsnöret efter så många år. Men å andra sidan så lider nog SAS och framförallt anställd personal mer av ovisshet än jag. Kan nog bli en och annan Mileage Run i höst... :)
 
Toppen