Senaste nytt

Finnair 2024 börjar med avios och ändrar bonusprogrammet

KyotoCarl

Medlem
Jag som precis har ansökt om ett American Express Gold-kort för att samla Finnair-poäng :(
Vad borde man fixa för kreditkort nu för att kunna samla Avios? Finns det nått bra?
 

RobHK

Medlem
Jag vet att jag ibland blir lite konspiratoriskt lagd. Men de uttrycker sig luddigt för att kunna vara flexibla. Bland annat för att de säkert inte kommer att släppa 2+2+4 (C, PE, Eco) biljetter på samtliga flygningar, utan anpassar sig till hur marknaden ser ut. Om de förväntar sig kunna sälja alla C-biljetter på en high yield-sträcka som HKG så kommer de istället släppa 0+2+6 biljetter, eller kanske till och med 0+0+8 biljetter.

Dessutom kommer ingen kunna dubbelkolla om de släpper så många biljetter på en attraktiv sträcka. De har inte heller nämnt något om prissättningen på dessa biljetter.

Japp de kan såklart implementeras hur dåligt som helst. T.ex. att ingen trots full-flex biljett får lika många Avios som man idag får för motsvarande resa. Eller som du säger att de totalt skewar biljetter mot det som säljer sämst, typ 0+0+8. Men givet hur super-kasst det ändå är idag, så kan det trots det inte ens bli sämre. Ja det skulle ju va om de släppte 0+0+8 och inte tillät waitlist längre. Lägger dom sig på den nivån tror jag de skjuter sig själva i foten, eftersom poäng då inte kan användas till upgrades alls, låter osannolikt.
 

fcx

Medlem
På hemsidan skriver man ut detaljerna:

1692188238803.png
 

hco

Medlem
Intressant. För mig som är statuslös i OW och nästan aldrig flyger OW -- men som gillar Strawberry -- blir detta än väg att få nytta av Avios-slattar som uppkommer på diverse ställen?

Kommer det gå att samla ihop Avios-slattar hos Finnair och sen konvertera dom till Strawberry? (Förutsatt att Stordalen inte bryter samarbetet med Finnair framöver)
 

Erik M

Medlem
Jag som precis har ansökt om ett American Express Gold-kort för att samla Finnair-poäng :(
Vad borde man fixa för kreditkort nu för att kunna samla Avios? Finns det nått bra?
Hur får du Finnair-poäng på Amex Gold? Nån växling du gör då eller?

Jag hoppas på att det lanseras ett nytt kort för Sverige, med Avios-intjäning. (Det har funnits tidigare)
 

KyotoCarl

Medlem
Hur får du Finnair-poäng på Amex Gold? Nån växling du gör då eller?

Jag hoppas på att det lanseras ett nytt kort för Sverige, med Avios-intjäning. (Det har funnits tidigare)
Man kan byta Amexpoäng till Finnair Plus-poäng. Ration är 20:1, så ingen höjdare.
Ja jag hoppas också på nått Avios-kort av nått slag.
 
Toppen