Senaste nytt

Förbeställa mat - Asiana First

Rodnt

Medlem
Lånar denna tråd lite. Ska också flyga Asiana first i mars, och min fru äter inte kött (dock gärna fisk). Bör vi förbeställa något eller finns det gott om veg/fisk-rätter?
 

bankb

Medlem
Lånar denna tråd lite. Ska också flyga Asiana first i mars, och min fru äter inte kött (dock gärna fisk). Bör vi förbeställa något eller finns det gott om veg/fisk-rätter?

Jag skulle förbeställa. Bara flugit med Asiana First en gång och minns inte riktigt menyn som helhet. Men har spenderat en del tid i Korea. Och just den vegetariska trenden har inte riktigt kommit dit om man säger så. Så mycket kött jag äter i Korea på en två dagars resa behöver jag ett par veckor på mig hemma i Sverige ;)
 
Skall flyga Asiana om några veckor och undrar vad ni som gjort resan rekommenderar. Att förbeställa någon koreansk rätt eller chansa på menyn ombord (alt förbeställa och chansa att de lastar på extra rätter om man inte är nöjd med det man beställt)?
 

palmen

Moderator
Skall flyga Asiana om några veckor och undrar vad ni som gjort resan rekommenderar. Att förbeställa någon koreansk rätt eller chansa på menyn ombord (alt förbeställa och chansa att de lastar på extra rätter om man inte är nöjd med det man beställt)?
Jag har inte beställt på någon av mina resor med Asiana i First, den västerländska maten jag fått på dessa resor har varit grymt bra (enbart åkt från Seoul, aldrig till). Ombord från Seoul har de väl en bibimbap som många brukar prisa.
 
Toppen