SK989
Medlem
Senaste tiden har jag noterat att flygen mellan Tallinn och Stockholm med SAS alllt som oftast är helt fullbokade. Linjen trafikeras med tre flyg om dagen utom lördag då det är en avgång. Två av de dagliga avgångarna flygs med CRJ och en flygs med ATR.
Ser man på denna vecka var alla flyg nollade idag. Imorrn är morgonflyget helt nollat, samma sak på fredag. Lördagens enda flyg är helt nollat. På måndag nästa vecka är två av tre flyg redan helt nollade och ett flyg har en (1) plats till salu. Och så där ser det ut. Kul för SAS att linjen går bra (de nollade flygen i de här fallen är inte ett tecken på att de är inställda utan utsålda) men rimligen är den kapacitet SAS tillhandahåller för liten sett till efterfrågan.
SAS flyger inte själva utan det är X-fly som kör wetlease åt SAS till Tallinn och X-fly har inte större flyg. Kan det helt enkelt vara så att SAS inte kan sätta in t.ex. en av sina egna 320 på en av avgångarna för att man kontrakterat X-flyg att köra och det går då inte att disponera om flygen mellan SAS Scandinavia och X-fly?
Ser man på denna vecka var alla flyg nollade idag. Imorrn är morgonflyget helt nollat, samma sak på fredag. Lördagens enda flyg är helt nollat. På måndag nästa vecka är två av tre flyg redan helt nollade och ett flyg har en (1) plats till salu. Och så där ser det ut. Kul för SAS att linjen går bra (de nollade flygen i de här fallen är inte ett tecken på att de är inställda utan utsålda) men rimligen är den kapacitet SAS tillhandahåller för liten sett till efterfrågan.
SAS flyger inte själva utan det är X-fly som kör wetlease åt SAS till Tallinn och X-fly har inte större flyg. Kan det helt enkelt vara så att SAS inte kan sätta in t.ex. en av sina egna 320 på en av avgångarna för att man kontrakterat X-flyg att köra och det går då inte att disponera om flygen mellan SAS Scandinavia och X-fly?