Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

mha321

Medlem
Tror det var såhär även under 4x kampanjen, man såg bara de ordinarie poängen, men kampanjpoängen såg man bara på totalen. Blev väldigt rörigt att följa upp, och rör också till det ifall man försöker räkna sin FlyPremium med aktivitetslistan och verktyget på AwardFares...

Idag när jag kollar så har jag fått båda mina resor och de dubbla poängen som ska komma, utan att jag kontaktat SAS själv. Så någonstans fick man ur proppen.

Flypremium baseras väl på vanliga poängen och inte status poängen. Så de påverkas inte av den här kampanjen alls. Där funkar listan precis lika bra/dåligt som annars.
 

v00peter

Medlem
Jag har gjort 6 flygningar i november. Har inte fått något dubbelt och dessutom saknar jag helt och hållet poäng för en flygning. Kontaktade SAS och de menade att något blivit fel hos dem och de skulle ta ärendet vidare till Eurobonussupporten så att det skulle bli rätt poäng för mig. Möjligt att SAS ser detta som ett större problem och försöker lösa det i stort, men saknar man poäng kan det vara värt att kontakta supporten.
 

Jannes

Medlem
Flypremium baseras väl på vanliga poängen och inte status poängen. Så de påverkas inte av den här kampanjen alls. Där funkar listan precis lika bra/dåligt som annars.
Ah sorry, tänkte fel kring dessa. Jag blev rörig när jag skulle kolla om jag skulle nå EBG/EBD eftersom jag hade statuspoäng i totalen som inte återfanns i aktiviteterna.
 

Tobbe.O

Medlem
Just nu reklam även i bokningsflödet! :)
Screenshot_20221113_215956.jpg
 

trekker

Medlem
Någon som har förslag på hur jag kan dra in 22500x2 points under denna kampanjen med start i Manchester i UK, helst på en resa men kan funka med någon dagstripp också. Utresa tidigast 10 Februari på kvällen och hemresa senast ankomst Manchester före 07 på morgonen den 20e Februari. Flexibel mellan dessa tider och datum om jag inte går wild and crazy och trotsar förbudet om semester under skoltid. Vi är 2 stycken som ska åka, tror till och med 13-åringen räknas som vuxen hos SAS. Vi kommer båda vara EBG vid resan, USA lockar men allt är av intresse.
 

M.K

Medlem
@trekker Det ideala spontant tänkt hade varit en F&F med plusbokning till USA och möjligheter till uppgradering. Frågan är om vi hinner få ytterligare en rea innan du vill resa?

I annat fall krävs det säkert två Plusbokningar inom Europa oavsett antalet mellanlandningar. Kolla kanske då från London också?
 
Toppen