Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

palmen

Moderator
Jag skulle vilja påstå att just Aeroplan och Eurobonus har riktigt dålig korrelation på bonusresor. Samtliga avstämningar jag har haft med SAS kring platser Awardfares enbart hittar hos Aeroplan har inte funnits hos SAS. För min del hade det varit önskvärt att man kunde stänga av källor i Awardfares just pga Aeroplan. Jag får konstant alerts och sökträffar på sånt som faktiskt inte går att boka.

(HUACA hjälper inte....)
Jag hade 100% hit rate med aeroplan tidigare, har dock inte försökt boka något senaste halvåret då allt ändå ställs in.
Är det Air Canada flighter som hittas eller annat?
 

Filip

Medlem
Jag hade 100% hit rate med aeroplan tidigare, har dock inte försökt boka något senaste halvåret då allt ändå ställs in.
Är det Air Canada flighter som hittas eller annat?

Primärt Air Canada men även några andra. Hittas de enbart av Aeroplan så har det konsekvent inte hittats av SAS.
 

palmen

Moderator
Primärt Air Canada men även några andra. Hittas de enbart av Aeroplan så har det konsekvent inte hittats av SAS.
Ja, så har det alltid varit. Air Canada har extremt mycket bättre tillgång på egna flighter till egna programmet än vad de släpper till andra bolag. Den infon har aldrig gått att lita på, hittar du däremot samma även på United och något annat bolag att Air Canada flighten finns för dom brukar eurobonus kunna boka.
 

Filip

Medlem
Fick precis svar från Awardfares support att man arbetar på en lösning där man som användare skall kunna aktivera/inaktivera sökkällor. :)
 

Filip

Medlem
Ja, så har det alltid varit. Air Canada har extremt mycket bättre tillgång på egna flighter till egna programmet än vad de släpper till andra bolag. Den infon har aldrig gått att lita på, hittar du däremot samma även på United och något annat bolag att Air Canada flighten finns för dom brukar eurobonus kunna boka.

Absolut, därav blir ju Aeroplans sökträffar för de mesta irrelevanta för oss som har EB.
 

malmokalle

Medlem
Letar en bonusresa YYZ-CUN. Finns platser på Awardfares men inte på ExpertFlyer där jag får detta felmeddelande. Ser att det diskuteras något liknande ovan. Är detta en tillfällig situation eller något som vi får leva med?
upload_2021-11-1_19-8-51.png
 

NotRyan

Medlem
Letar en bonusresa YYZ-CUN. Finns platser på Awardfares men inte på ExpertFlyer där jag får detta felmeddelande. Ser att det diskuteras något liknande ovan. Är detta en tillfällig situation eller något som vi får leva med?
Visa bifogad bild 122964
Jag har bokat award där AC ingår efter jag sett det där, så det verkade inte stämma då i varje fall.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 40 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Toppen