Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

filip23

Medlem
Skärmavbild 2021-05-30 kl. 20.22.18.png
 
Last edited:
Satt och gjorde lite sökningar FRA - BKK och plötsligt kommer det upp platser i C med ETIHAD på awardfares? Awardfares visar att dom hittas via aeroplan? Någon som vet om detta plötsligt är möjligt att boka
Med Eurobonuspoäng går följande att boka följande hos Etihad: EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS. Eller undrar du om det har blivit möjligt att boka Eithad med Air Canada Aeroplan miles?
 

Tonton

Medlem
Satt och gjorde lite sökningar FRA - BKK och plötsligt kommer det upp platser i C med ETIHAD på awardfares? Awardfares visar att dom hittas via aeroplan? Någon som vet om detta plötsligt är möjligt att boka?

Se bild nedan

Som din bild visar - Det finns bonusplatser tillgänglig på Ethiad via Aeroplan. Aeroplan/Air Canada och Ethiad har haft ett partnerskap sedan Juni 2020. Går att läsa mer om här exempelvis:Aeroplan members can now earn and redeem with Etihad Airways

Från ett Eurobonusperspektiv så har @Budgetresenär svarat ypperligt.
 

Hyveln

Medlem
Har via awardfares hittat en resa med TAP till USA . Aeroplan visar 9 tillgängliga businessbiljetter, betyder det att dessa förmodligen går att boka med EuroBonus?
 

axo

Medlem
Hej!

Pratade precis med 2-4-1-supporten i Sveg och skulle boka 4 platser i business på en flight från FRA till ATL (LH444) med poäng där jag via awardfares sett 9 platser tillgänglighet från både United, LifeMiles och Aeroplan. Dock sa SAS att det inte fanns några platser tillgängliga. Tycker det är mycket märkligt... är det en HUACA-situation?
 

Canadien

Medlem
Hej!

Pratade precis med 2-4-1-supporten i Sveg och skulle boka 4 platser i business på en flight från FRA till ATL (LH444) med poäng där jag via awardfares sett 9 platser tillgänglighet från både United, LifeMiles och Aeroplan. Dock sa SAS att det inte fanns några platser tillgängliga. Tycker det är mycket märkligt... är det en HUACA-situation?

Ja ring igen. Lufthansa verkar dock vara lite svåra att få till business på numera, framförallt på connections inom Europa.
 

axo

Medlem
Ja ring igen. Lufthansa verkar dock vara lite svåra att få till business på numera, framförallt på connections inom Europa.

Tack för snabbt svar! Svårt att få till i meningen att det släpps få platser eller svårt att få till i meningen att platserna inte dyker upp hos SAS?
 

Canadien

Medlem
Tack för snabbt svar! Svårt att få till i meningen att det släpps få platser eller svårt att få till i meningen att platserna inte dyker upp hos SAS?
De verkar inte släppa till eurobonus vid 330/340 dagar innan som tidigare utan att de kommer senare. Men jag har väldigt få datapunkter...
 

Filip

Medlem
Hej!

Pratade precis med 2-4-1-supporten i Sveg och skulle boka 4 platser i business på en flight från FRA till ATL (LH444) med poäng där jag via awardfares sett 9 platser tillgänglighet från både United, LifeMiles och Aeroplan. Dock sa SAS att det inte fanns några platser tillgängliga. Tycker det är mycket märkligt... är det en HUACA-situation?

Jag skulle vilja påstå att just Aeroplan och Eurobonus har riktigt dålig korrelation på bonusresor. Samtliga avstämningar jag har haft med SAS kring platser Awardfares enbart hittar hos Aeroplan har inte funnits hos SAS. För min del hade det varit önskvärt att man kunde stänga av källor i Awardfares just pga Aeroplan. Jag får konstant alerts och sökträffar på sånt som faktiskt inte går att boka.

(HUACA hjälper inte....)
 
Last edited:
Toppen