Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

gdaily

Medlem
Tycker detta känns bra, tror det kommer öka tillgängligheten på ”svåra destinationer” så som SFO, LAX och HND - som annars bokats upp direkt vid släpp.

Lite synd att man måste pröjsa 750kr/person dock för att lägga till hemresan som släpps senare även om man hänger på låset.
Du bokar väl bara hemresan som en enkelresa då, så är problemet löst
 

Doctor-X

Medlem
Jag missar nog något nu, men varför vill man slå ihop tur och retur om man inte får någon tor-rabatt längre? Tänker att två separata bokningar nu kommer bli billigare än förr?

För att kunna applicera en 2-4–1 voucher för T&R.

Edit: Har man högsta nivån FlyPremium påverkar det inte så mycket men för alla som inte har det och vill använda sin voucher till en ren SAS-bonus bokning blir det en ökad kostnad.
 

Tomas E

Medlem
Klart att det aldrig är bra för kunder om det införs avgifter, men personligen har jag större nytta av att man inte straffas för att man bokar enkelresor. Utgår från att SAS menar att enkelresor ska kosta 50 % istf som nu 60 % av turochretur-priset.
Ja:
2023-01-25

Vi gör det enklare och billigare för dig att lösa in dina poäng på SAS Bonusresor. Från och med den 1 februari 2023 kan du boka SAS Bonus-enkelbiljetter till 50% av poängpriset för tur- och returresan mot tidigare 60%.
 

igelkotten

Medlem
Jag är positiv till detta. Nu är kanske avgiften för Nordamerika/Asien lite hög jämfört med konkurrenter, men speglar väl också det mycket mindre utbud av platser SAS har.
 
Toppen