Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

DuPoint

Ny medlem
Sitter i telefonkön och de marknadsför nu denna möjlighet att boka Star Alliance online där också. Kön är trots det 45 min lång...
 

BAS

Medlem
Vet inte om någon redan uppmärksammat detta i tråden, men Star alliance award search - Travel hacks funkar också igen.

Själv lyckades jag nu boka resa till Miami över höstlovet med LOT. På 4:e försöket! Gick bra fram till betalningen, där blev det dock "systemfel" första tre gångerna när transaktionen skulle genomföras. Däremellan låstes biljetterna X antal timmar.
 

samet

Medlem
Någon som har lyckats boka Thai Airways long haul business class mer än 89 dagar ut på hemsidan? Det dyker upp flighter i alla fall, men har inte testat att gå vidare till bokning.

Det är lite strul med dem. Ringde in och även de hade problem med flera datum. De såg resorna, men när de försökte välja dem hamnade de på väntelista.

Hade en mycket trevlig kvinnlig agent J, som hjälpte mig. 3 olika datum i slutet av april gick inte, men det fjärde funkade.

Ligger även fel poängpris på nätet. Hon skulle rapportera det. Slapp avgiften, då det inte gick online.
 
Det är lite strul med dem. Ringde in och även de hade problem med flera datum. De såg resorna, men när de försökte välja dem hamnade de på väntelista.

Hade en mycket trevlig kvinnlig agent J, som hjälpte mig. 3 olika datum i slutet av april gick inte, men det fjärde funkade.

Ligger även fel poängpris på nätet. Hon skulle rapportera det. Slapp avgiften, då det inte gick online.
Jag har även fått uppleva att bokade och bekräftade eb award bokningar med thai i början av 2022 har blivit bortplockade.
2 gånger la agenten in flygen igen med thai varteftersom thai åter igen gick in och plockade bort flygningen och platserna med thai till BKK
Enda notisen jag fick var att sas appen sa till att det skett en ändring.
SÅ jag fick avboka hela bokningen och använda min backupp som är orörd i dagsläget...
 

plover

Medlem
Någon som får felmeddelande "the price is no longer valid..." när ni bokar på *A sidorna ? Provat ett par gånger och allting ser korrekt ut tills jag skall handla och gå vidare. Då kommer detta rödflaggade felmeddelande upp. Känns som enklare att ringa vanliga supporten faktiskt...
 

Alf

Medlem
Det är fortfarande ganska buggigt. Jag fortsatte leta ARN-HNL och det är en hel del platser att välja på i ekonomi. Senast fick jag upp dessa till ett poängpris av 35000 poäng per sträcka i ekonomi. Jag provbokade två platser till en slutsumma av 140000 poäng. Jag kom ända fram till betalning med detta pris och skatter på 2900kr. Det gick dock inte att applicera någon voucher på poängen. Eftersom jag inte hittade några platser i business gav jag upp.
 

MartinH

Medlem
Det är fortfarande ganska buggigt. Jag fortsatte leta ARN-HNL och det är en hel del platser att välja på i ekonomi. Senast fick jag upp dessa till ett poängpris av 35000 poäng per sträcka i ekonomi. Jag provbokade två platser till en slutsumma av 140000 poäng. Jag kom ända fram till betalning med detta pris och skatter på 2900kr. Det gick dock inte att applicera någon voucher på poängen. Eftersom jag inte hittade några platser i business gav jag upp.
Du kommer "aldrig" hitta business till HNL för UA (eller AC) släpper (i princip) inte C till HNL, och SAS *A sida visar inte blandade klasser. Det bästa du kan göra med denna sida är att boka nåt du gillar till LAX/SFO/YVR och sen ringa in för att lägga på ett flyg i eko.
 

Rokkoko

Medlem
Någon som får felmeddelande "the price is no longer valid..." när ni bokar på *A sidorna ? Provat ett par gånger och allting ser korrekt ut tills jag skall handla och gå vidare. Då kommer detta rödflaggade felmeddelande upp. Känns som enklare att ringa vanliga supporten faktiskt...

Ja, har samma problem.
 
Toppen