Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

squeezen

Medlem
Någon som får felmeddelande "the price is no longer valid..." när ni bokar på *A sidorna ? Provat ett par gånger och allting ser korrekt ut tills jag skall handla och gå vidare. Då kommer detta rödflaggade felmeddelande upp. Känns som enklare att ringa vanliga supporten faktiskt...
Ja om man tex försöker boka, thai längre än 89 dagar ut och går vidare komme den… otroligt störigt
 

Jim_

Medlem
Hej, någon som lyckat att boka Thai Business Juli 2022? Har provat med olika browser och vid sista steget fick jag samma svar, att biljettpriset inte gäller längre. Är det 89 dagars begränsning som spökar? Chrome och Edge har jag provat.
Tacksamt för tips
 

plover

Medlem
Den där är ju hopplös, bokningsmotorn på SAS ser ju biljetter, men när jag ringde igår vad det kört. Vet inte hur hett det är att åka en weekend till BKK i början av året om man skall sitta och vänta på hotellrummet minst ett dygn ? LIte oklart om du ens får gå ut eller ens till poolområdet.
 

samet

Medlem
Den där är ju hopplös, bokningsmotorn på SAS ser ju biljetter, men när jag ringde igår vad det kört. Vet inte hur hett det är att åka en weekend till BKK i början av året om man skall sitta och vänta på hotellrummet minst ett dygn ? LIte oklart om du ens får gå ut eller ens till poolområdet.

Expresstest, 4tim.
Sedan kan du göra vad du vill!
@mackan33 är nyss utsläpp från det, landade imorse. Han kan ge dig en färsk rapport.
 

Volatyle

Medlem
Nån som lyckats boka genom hemsidan? La just 2h på att hitta plåtar till Lissabon, vilket jag tillslut hittade t/r för två personer, i sista steget vid betalning med poäng/skatter får jag "Systemfel".

Går tillbaka, samma datum - givetvis inte en ledig awardticket i business... Kul.

Vol
 

Volatyle

Medlem
Undra om det är jag själv som låst biljetterna nu och att dom kan dyka upp igen, eller om dom helt enkelt är borta för alltid. Kollat just detta datumet många gånger senaste dagarna och har alltid funnits (4st vardera sträcka) - nu dyker det upp 0 direkt efter SAS hemsida failade...

Vol
 

BAS

Medlem
Nån som lyckats boka genom hemsidan? La just 2h på att hitta plåtar till Lissabon, vilket jag tillslut hittade t/r för två personer, i sista steget vid betalning med poäng/skatter får jag "Systemfel".

Går tillbaka, samma datum - givetvis inte en ledig awardticket i business... Kul.

Vol
Jag hade exakt samma beteende för ett par kvällar sedan. Vid betalning kom jag så långt att jag fick SMS-kod för att bekräfta transaktionen, men sen "systemfel". Biljetterna försvann. Senare när jag skulle gå för att sova så var biljetterna tillgängliga igen. Samma procedur, samma fel. Tredje försöket på morgonen när jag vaknade. Samma visa än en gång. Fjärde försöket vid lunch. Plötsligt händer det! Köpet fick igenom.

Nu blir det (förhoppningsvis) business till Miami med dottern :)
 

Volatyle

Medlem
Jag hade exakt samma beteende för ett par kvällar sedan. Vid betalning kom jag så långt att jag fick SMS-kod för att bekräfta transaktionen, men sen "systemfel". Biljetterna försvann. Senare när jag skulle gå för att sova så var biljetterna tillgängliga igen. Samma procedur, samma fel. Tredje försöket på morgonen när jag vaknade. Samma visa än en gång. Fjärde försöket vid lunch. Plötsligt händer det! Köpet fick igenom.

Nu blir det (förhoppningsvis) business till Miami med dottern :)

Exakt! Jag var på samma steg (verificationskod skickades) och jag slog in det, sen systemfel. Då lever väl hoppet igen.. Antar amadeus låser biljetterna ett tag. Får hoppas det lossnar om ett par timmar.

Vol
 

Volatyle

Medlem
Nu dök dom upp igen, systemfel igen.
Tror ni man kan få igenom det här med telefonbokningen utan den manuella avgiften? Med tanke på att det inte verkar gå att boka via hemsidan men biljetterna är ju till synes tillgängliga...
 
Toppen