Tonton
Medlem
Försökte be om kompensation för icke-fungerande wifi på SAS-flyget mellan ARN och EWR. Fick avslag då goodwill-poäng tydligen inte delas ut varje gång och jag har redan fått det för många gånger för samma typ av ärenden (icke-fungerande wifi). Tror att jag har fått poäng totalt vid 3 tidigare tillfällen, för flygningar till Hong Kong och Peking. Är detta en ny regel eller har det alltid varit så? Man får anmäla samma typ av fel max 3 ggr då goodwill-poäng kan betalas ut... ?
Personligen skulle jag skicka ärendet in på nytt!
Anledningen?
Tycka vad man vill om Wifi ombord, det är en annan diskussion, men SAS använder det i sin marknadsföring som en USP. Personligen så lever inte SAS upp till mina förväntningar om det inte fungerar (då jag gärna använder Wifi ombord). Att använda wifi är en del av biljettpriset jag betalar, alternativt en förmån för mig som EBG+. Då kan jag också tycka att de ska ersätta passageraren ifall det inte fungerar (ifall passageraren aktivt kontaktar SAS). Vill de inte fortsätta med det så bör de se över hur de paketerar sin försäljning.
1 minuter efter att jag postat detta så kommer detta upp i mitt facebookflöde . Wifi är den första USP:en de använder...
"Flyg till Los Angeles med SAS och upplev alla fördelar: WiFi..."