Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Trasig IFE har jag fått kompensation för så det borde ni kunna få. Har för mig att jag fick 8000 p för det. Var några år sedan är inte helt hundra på summan.
 

Once56

Medlem
Ej fungerande IFE för mig och mannen hem från MIA till OSL. Totalt ointresserad crew(worst ever, jag brukar tycka att dom är bra), så någon hjälp fick vi inte. Reklamerade i lördags kväll, i morse kom det ett mejl där man beklagar och sätter in 8000p per person inom kort(när systemet fungerar igen?!)
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick 1.500 poäng för utresan och 2.000 poäng för hemresan som kompensation för uteblivna wifi ombord. (Jag var i SAS Go men är EBD)
Visserligen flygtiden av flighten till Hong Kong är aningen kortare än flighten från Hong Kong, men jag förstår inte riktigt logiken...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
Jag fick 3000 poäng för LAX-ARN samt 3000 poäng extra för att jag var en "lojal kund". Fick ett mail där de skrev tillbaka på engelska med erbjudandet som jag var tvungen att svara på om jag accepterade deras kompensation eller ej innan några poäng sattes in.

VIP Plus biljett, EBD.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HansO

Medlem
Jag fick 5000 poäng för dåligt fungerande wifi Stockholm - Hong Kong - Stockholm när vi flög (Business) i september
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Thornado

Medlem
Flög ARN-ORD-ARN tillsammans med en kompis i början av oktober (award i business). På vägen dit så kunde jag först komma till inloggningssidan, men den hittade inte min bokning, så antog att jag skulle behöva voucherkod. Efter en stund slutade dock även inloggningssidan att funka och det kom ett meddelande att wifi var trasigt. På vägen hem flög vi med samma plan och wifi var fortfarande trasigt.

På mitt claim för första flighten så fick jag först 3000 poäng. Påpekade att vi faktiskt var två personer och fick 3000 poäng till (med tanke på att jag hade betalat bådas biljetter med mina poäng och hon är totalt ointresserad av poäng så hade jag inte så dåligt samvete över att begära alla poäng till mitt konto).
På mitt claim för hemresan så tog jag även upp catering av specialkost från Chicago, och fick enbart svar på det och inget om wifi. Svarade på mailet, men fick ändå inget svar. Nu har jag skickat in ett nytt claim så får se vad det blir för svar.
Strax dags att åka mot Beijing, så blir spännande att se om det finns något fungerande wifi ombord ikväll.
 
Toppen