Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

gneken

Medlem
Om det finns F3 och 2 awards skulle jag gissa på att det är en såld First plats och därav finns det fortfarande 2 awards kvar.

Ah, efter att läst detta så ringde jag Talinn igen, denna gång utan att nämna ombokning och se om det fanns plats på denna med F3 då. Javisst, två platser fanns! Och ombokningen avklarad nu. Stort tack!

Edit: Förövrigt så finns det nu isåfall 2 platser i first den 19.e Juli SIN->CPH
 
Last edited:

Lagerman

Medlem
Hej. Är det så att man alltid måste ha koll på tillgänglighet innan samtal till Tallin eller har någon erfarenhet då ni bara ringt med ett gäng datum och de har hittat?! Har sökt som en dåre efter något med LH till New York, Chicago eller Washinton nästa vår eller sommar i Business för att sedan försöka ändra till First 14 dagar innan. Hittar dock absolut inga biz-awards med LH. Tacksam för erfarenheter och tips! Poäng och vouchers är ingen trång sektor.....
 

palmen

Moderator
Hej. Är det så att man alltid måste ha koll på tillgänglighet innan samtal till Tallin eller har någon erfarenhet då ni bara ringt med ett gäng datum och de har hittat?! Har sökt som en dåre efter något med LH till New York, Chicago eller Washinton nästa vår eller sommar i Business för att sedan försöka ändra till First 14 dagar innan. Hittar dock absolut inga biz-awards med LH. Tacksam för erfarenheter och tips! Poäng och vouchers är ingen trång sektor.....
Du kan ringa och fråga, troligtvis hittar de dock inget som du själv inte ser på sas eller Uniteds sidor. Just lufthansa brukar släppa awards ca 3 månader innan i Business. Mitt tips är att boka upp något i Business du är nöjd med, så länge du inte åker över någon stor ledighet från skolorna brukar det alltid gå att fixa connection inom Europa om man ska boka om.
 

danielhog

Medlem
Hej. Är det så att man alltid måste ha koll på tillgänglighet innan samtal till Tallin eller har någon erfarenhet då ni bara ringt med ett gäng datum och de har hittat?! Har sökt som en dåre efter något med LH till New York, Chicago eller Washinton nästa vår eller sommar i Business för att sedan försöka ändra till First 14 dagar innan. Hittar dock absolut inga biz-awards med LH. Tacksam för erfarenheter och tips! Poäng och vouchers är ingen trång sektor.....
Numera kan du ju söka själv på sas hemsida, förslag är från lufthansas hubbar MUC eller FRA.
 
Hej. Är det så att man alltid måste ha koll på tillgänglighet innan samtal till Tallin eller har någon erfarenhet då ni bara ringt med ett gäng datum och de har hittat?! Har sökt som en dåre efter något med LH till New York, Chicago eller Washinton nästa vår eller sommar i Business för att sedan försöka ändra till First 14 dagar innan. Hittar dock absolut inga biz-awards med LH. Tacksam för erfarenheter och tips! Poäng och vouchers är ingen trång sektor.....
Detta hittar jag, med den info du gav.
Iaf något så länge...
SAS visar samma tillgänglighet
upload_2018-9-18_23-27-20.png
 

Lagerman

Medlem
Tack för svar @palmen @danielhog @Andersekman!

Jo Austrian och Swiss har jag också hittat vis United och SAS . Nu var det just LH som var mitt mål. Tack vare palmens tips så vet jag nu hur jag ska lägga in påminnelser för att försöka haffa något. Tack!
 
Hej,

Försöker få till en bonusresa till USA med SAS för 4 pers. med hjälp av en 2-4-1 voucher samt poäng men blir inte riktigt klok. Inser att detta ej kommer bli i business för samtliga men jag vill maximera där det är möjligt. Jag hade tänkt nyttja 2-4-1 för mig och frun sedan använda poäng för kidsen (med 50% rabatt) för att nyttja poängen bäst möjligt. Finns business, plus och eco ledigt då vi vill åka men bara 2 i business, 2 i plus samt 4 i eco. SAS påstår att jag inte kan resa med barnen i olika klasser så vi måste välja eco på samtliga sträckor. Barnen är 8 och 9 år gamla så jag tänker att vi borde kunna gå emellan eller i bästa fall dela upp oss efter start. SAS vägrar boka i olika klasser när jag ringer in och denna resa kan jag inte själv boka på hemsidan. Dock ser jag att barn 5-11 år kan använda tjänsten "ensamresande barn" med SAS så i teorin skulle vi kunna boka den för barnen :) Tacksam för tips/input i ärendet. Känns bara så onödigt att bränna pängen i eco.
 
Toppen