Senaste nytt

Zurich Airport Transit Hotel & Dayrooms

E.K

Medlem
Naturligtvis skall man i sin allra första Reserapport bryta trenden med att inte ha med en massa fina bilder från det fina åkandet utan vi kör på något nytt och lite tråkigare.

Jag åkte med Swiss P-Klass Deal till Bangkok och på hemresan finns det inga anslutningsflyg utan där är det övernattning som gäller.

Eftersom prisskillnaden var så marginell mot övriga Hotell några kilometer utanför flygplatsen så kom jag till den slutsatsen att det finns ingen anledning att lämna den.

Jag anlände i E terminalen och det tog nästan en timme och två säkerhetskontroller innan jag till slut var i terminal D där hotellet är.

IMG_0342.JPG


Pursern på planet sa till mig att jag var välkommen att besöka Loungen!
Ärligt talat så trodde jag inte på honom.
Men eftersom Swiss D Lounge är 100 m bakom detta Hotell om man följer korridoren på bildens vänstra sida.
Jag promenerade bort till Loungen och visade upp båda biljetterna och hänvisade till värdinnan vad Pursern hade sagt på planet samt min stora misstro till dom fina orden.

Till min stora förvåning så har jag aldrig någonsin blivit så välkomnad till en Lounge.
Jag fick även instruktioner att komma dit på morgonen och äta frukost samt att det fanns en Lounge i A Terminalen som var närmare mitt avgående flyg efter frukosten.

IMG_0339.JPG


Efter lite kvällsmat i Loungen var det dags att Checka in på Hotellet som jag för övrigt hade bokat dagen innan via e-mail (observera att bokningen inte är bindande på något sätt)

IMG_0345.JPG

IMG_0346.JPG


Rummet var helt okej förutom avsaknaden av en toalett. men den gemensamma toaletten och duschen för herrar var precis bakom min dörr.
Sängen var mjuk med tillhörande duntäcke samt att det fanns en vattenkokare för kaffe och te.

Det var tyst i rummet eftersom det inte avgår eller landar några flyg under natten.
Enda som egentligen kunde störa en var om det traskade någon i korridoren utanför.

IMG_0347.JPG


IMG_0349.JPG


IMG_0350.JPG


Vill man nu hålla hårt i plånboken så finns det en sovsal också med en brits. Kudde, filt och dusch ingår i det paketet.

Vill man hålla ännu hårdare i plånboken så kan man ligga på bänkar eller bönerummet utanför och bara gå in på morgonen och betala för duschen om man inte har tillgång till Loungen.

Betyget blir helt Okej.

Till den som vill veta mer, bifogar jag länken där pris och kontaktinformation finns.

Transit Hotel & Dayrooms - Flughafen Zürich
 
Last edited:

palmen

Moderator
Verkar vara riktigt bra utsikt om man vill titta ut på plattan :).

Trevligt att komma in i loungen dagen innan
 

FF#1

Medlem
Funderar på att testa detta framöver. Låter ju nästan för bra för att vara sant att man kommer in i loungen.
 
Toppen