Senaste nytt

Zürich airport

Hej experter!

jag åker till Lissabon via Zürich och kommer ha en timme mellan flygen , hur stort är den flygplatsen? Vad skulle ni rekommendera ? Kolla när man checkar in eller med personalen ombord vilken gate ? Eller är det så att man ska hinna ?

tack

Larsson
 

Canadien

Medlem
Hej experter!

jag åker till Lissabon via Zürich och kommer ha en timme mellan flygen , hur stort är den flygplatsen? Vad skulle ni rekommendera ? Kolla när man checkar in eller med personalen ombord vilken gate ? Eller är det så att man ska hinna ?

tack

Larsson

Den är effektiv, de tillåter mycket kortare byten än så på den flygplatsen. 45min på EU-US har jag haft utan problem där.
Men är du mycket sen in så blir det ju ingen tid i loungen. Missar du anslutningen blir du ombokad till nästa så vida du bokat allt som genomgående biljett.
 

Vixit

Medlem
Är det Schengen-Schengen så kan du gå från gate till gate på en kvart eller mindre. Blir det avstigning på plattan med första planet är det separat minibuss för Business class. Summa summarum: kort anslutning i Zurich vinner över både Frankfurt och München med hästlängder.
 

Vixit

Medlem
Jag kollade historiken bakåt till 31 augusti för både TP931 och TP927, ingendera har lämnat ZRH på utsatt tid... en gång gick den ena tio minuter senare och den andra som tidigast en kvart sent, annars brukar de ligga på sen avfärd på ca 30 minuter i genomsnitt och upp till två timmar som mest.
 

JensE

Medlem
Senast då jag var i Zürich fick vi plattan från Arlanda. Aldrig varit med om någon som taxat så fort som det planet.
@doc som var med på samma flight kommenterade något på tyska till piloten och han bara flinade :)

Anledningen för den extremt snabba marksegmentet av flighten var just connections.
Och som sagt innan, egen buss för affärsklass som drar så fort alla i den kabinen kommit ombord.
Extremt smidig flygplats.
 
Toppen