Senaste nytt

XL-seats / Exit-row på short-haul gratis för Senator?

Carlos

Medlem
För att uppfylla den pågående statusmatchen så flyger jag fyra segment till och från Hamburg. Två med Brussels och två med Lufthansa. Nu har jag äntligen fått min statusmatch att synas på mitt M&M-konto (tog bara 4 mail och 6 samtal till supporten). Nu när jag går in i min bokning vill systemet fortfarande ha betalt för nödutgångssäten.

Har jag missförstått denna perk eller är det nåt som strular (allt med M&M har strulat hittills för mig så skulle ej vara förvånad).

Och nej, jag flyger inte på economy light utan på economy classic.

Tack!

För att uppfylla den pågående statusmatchen så flyger jag fyra segment till och från Hamburg. Två med Brussels och två med Lufthansa. Nu har jag äntligen fått min statusmatch att synas på mitt M&M-konto (tog bara 4 mail och 6 samtal till supporten). Nu när jag går in i min bokning vill systemet fortfarande ha betalt för nödutgångssäten.

Har jag missförstått denna perk eller är det nåt som strular (allt med M&M har strulat hittills för mig så skulle ej vara förvånad).

Och nej, jag flyger inte på economy light utan på economy classic.

Tack!
Jag löste problemet genom att gå in på bokningen. Ta bort FFP nummer. Spara. Gå sedan in på bokningen igen och lägg till FFP nummer så ska det funka.

Tack Lagerman det funkade! Så skumt att M&M måste byta ens kortnummer när man ändrar status...

Någon som vet vilken man ska lita på? Bokningssystemet eller seatguru? Verkar skilja en del i vilka säten man helst ska ha??? Tex så är rad 11 enligt seatguru no recline men i LHs system är det XL???

Attachments

• Screenshot 2024-09-05 at 13.08.41.png
    Screenshot 2024-09-05 at 13.08.41.png
    63,9 KB · Visningar: 60
  • Screenshot 2024-09-05 at 13.09.05.png
    Screenshot 2024-09-05 at 13.09.05.png
    96,4 KB · Visningar: 61
  • Screenshot 2024-09-05 at 13.09.50.png
    Screenshot 2024-09-05 at 13.09.50.png
    61 KB · Visningar: 60
  • Screenshot 2024-09-05 at 13.10.17.png
    Screenshot 2024-09-05 at 13.10.17.png
    87,7 KB · Visningar: 58
Utesluter XL och no recline varandra? Jag tycker det är logiskt att en rad framför en exit row är no recline, och med två exit rows så får den främre den kombinationen.

Jo men varför är den främre exit rowraden (den med no recline) ett betalsäte men den rad som rimligen borde vara bättre gratis? Därav min fundering.

Toppen