Senaste nytt

Wyndham 15000 poäng och mer?

Dawes

Medlem
Wyndham verkar inte vara så värst omskrivet här och inte mångas val av kedja heller.
Jag snubblade över en till synes bra deal när jag skulle boka en stay på 5 nätter i Krakow i sommar.
Via denna deal får man,
- 5000 för en stay på 2 nätter
- 10000 för 3..
- 15000 för 4 och över.

Samtidigt finns en deal som ger 5x poängen på Vienna house hotellen.

Jag har nu bokat just Vienna house i Krakow då jag inte kunde motstå en eventuell kaskad av poäng, oklart om jag får för båda dock (har inte lusläst terms & con).
Givetvis har jag statusmatchat till Diamond för extra 20%

Länk till erbjudanden, https://www.wyndhamhotels.com/en-uk/hotel-deals

Tror aldrig jag bott på Wyndham tidigare, kunde som sagt inte låta bli att prova nu!
 

Sir Lemon

Medlem
Wyndham verkar inte vara så värst omskrivet här och inte mångas val av kedja heller.
Jag snubblade över en till synes bra deal när jag skulle boka en stay på 5 nätter i Krakow i sommar.
Via denna deal får man,
- 5000 för en stay på 2 nätter
- 10000 för 3..
- 15000 för 4 och över.

Samtidigt finns en deal som ger 5x poängen på Vienna house hotellen.

Jag har nu bokat just Vienna house i Krakow då jag inte kunde motstå en eventuell kaskad av poäng, oklart om jag får för båda dock (har inte lusläst terms & con).
Givetvis har jag statusmatchat till Diamond för extra 20%

Länk till erbjudanden, https://www.wyndhamhotels.com/en-uk/hotel-deals

Tror aldrig jag bott på Wyndham tidigare, kunde som sagt inte låta bli att prova nu!
Rapport efter besöket erfordras. ;)
 

Homer

Medlem
I Wyndham Rewards ingår betydlig fler än bara själva Wyndham
ingen av dem är väl speciellt stor utanför USA, tror jag.


Registry
Wyndham Grand
Dolce
Esplendor
Dazzler Hotels
Trademark Collection
La Quinta
Wingate
AmericInn
Ramada
Baymont
Microtel
Days Inn
Super 8
Howard Johnson
Travelodge (US)
TRYP by Wyndham
Hawthorn



5x Rewards Points på Vienna House
 

Thornado

Medlem
Vad statusmatchade du med?
Trodde att de hade stoppat/pausat sina statusmatchningar.

Om man ska åka till Vegas så är status hos Wyndham synnerligen bra då de har ett partnerskap med Caesars Rewards så är du Wyndham Diamond så blir du även Diamond hos Caesars. Detta ger dels förtur i en hel del olika köer, men kanske mest värt - ingen resort fee om du bor på hotellen i den gruppen och där sparar du då 40-50 dollar per natt.
 

Homer

Medlem
Vad statusmatchade du med?
Trodde att de hade stoppat/pausat sina statusmatchningar.

Om man ska åka till Vegas så är status hos Wyndham synnerligen bra då de har ett partnerskap med Caesars Rewards så är du Wyndham Diamond så blir du även Diamond hos Caesars. Detta ger dels förtur i en hel del olika köer, men kanske mest värt - ingen resort fee om du bor på hotellen i den gruppen och där sparar du då 40-50 dollar per natt.

Statusmatchning gör de väl fortfarande med andra hotellkedjor,
det är matchning till Caesars de slutat med, eller kanske snarare Caesars som slutat mtacha (fast det finns de som hävdar att det fungerar i bland?)

( Caesars Diamond ger även gratis parkering och https://frequentmiler.com/caesars-diamond-celebration-dinner/ )
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Statusmatchning gör de väl fortfarande med andra hotellkedjor,
det är matchning till Caesars de slutat med, eller kanske snarare Caesars som slutat mtacha (fast det finns de som hävdar att det fungerar i bland?)

( Caesars Diamond ger även gratis parkering och https://frequentmiler.com/caesars-diamond-celebration-dinner/ )

Så sent som i december så stod det att den var "pausad tills vidare" på Wyndhams statusmatchsida.
Caesar matchar såvitt jag vet fortfarande (återigen, de gjorde det åtminstone i december). Nu verkar de dock ha uppdaterat sina villkor så att man måste ha tjänat in sin Wyndhamstatus själv och inte statusmatchat för att få Caesarsstatus.
 

Dawes

Medlem
Så sent som i december så stod det att den var "pausad tills vidare" på Wyndhams statusmatchsida.
Caesar matchar såvitt jag vet fortfarande (återigen, de gjorde det åtminstone i december). Nu verkar de dock ha uppdaterat sina villkor så att man måste ha tjänat in sin Wyndhamstatus själv och inte statusmatchat för att få Caesarsstatus.
Jag matchade med Hilton gold, det finns en tabell som visar vilka som funkar (en hel drös, finns nog via sidan som @Homer länkade till). Det tog 3-4 dar (över en helg) och jag fick komplettera med en bild på status där mitt namn framgick, slarvade lite i första i inskicket.
Det är ju mer en challange där du under 90 dagar ska bo 10 nätter för att behålla diamond innevarande +1 år, 5 för gold om jag inte minns fel.
Sedan verkar de tillåta matchning 1 gång per år så det går ju att tajma inför en vistelse inom de 90 dagarna samt förutsett att matchningen är igång, vilket den bara verkar vara periodvis.

Edit, jag hänvisade till fel länk, här är den till statusmatch och index över vilka program du kan matcha ifrån, https://help.wyndhamrewards.com/s/status-match?language=en_US
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag matchade med Hilton gold, det finns en tabell som visar vilka som funkar (en hel drös, finns nog via sidan som @Homer länkade till). Det tog 3-4 dar (över en helg) och jag fick komplettera med en bild på status där mitt namn framgick, slarvade lite i första i inskicket.
Det är ju mer en challange där du under 90 dagar ska bo 10 nätter för att behålla diamond innevarande +1 år, 5 för gold om jag inte minns fel.
Sedan verkar de tillåta matchning 1 gång per år så det går ju att tajma inför en vistelse inom de 90 dagarna samt förutsett att matchningen är igång, vilket den bara verkar vara periodvis.

Edit, jag hänvisade till fel länk, här är den till statusmatch och index över vilka program du kan matcha ifrån, https://help.wyndhamrewards.com/s/status-match?language=en_US

Men att sedan matcha Wyndham mot Caesars ska inte vara möjligt

Caesars Rewards will not grant status to WR members who came into the WR program from a tier match promotion


Samtidigt finns det en del som påstår:

people who are not eligible for the match by CET’s own rules but did at least one stay at a Wyndham property in 2022 seem to get matched to CET diamond anyway, even if the Wyndham diamond was just matched and not earned.
 

Dawes

Medlem
Men att sedan matcha Wyndham mot Caesars ska inte vara möjligt

Caesars Rewards will not grant status to WR members who came into the WR program from a tier match promotion


Samtidigt finns det en del som påstår:

people who are not eligible for the match by CET’s own rules but did at least one stay at a Wyndham property in 2022 seem to get matched to CET diamond anyway, even if the Wyndham diamond was just matched and not earned.
Jag lär prova även fast jag inte har någon omedelbar nytta av en matchning med Caesars, kanske bäst att vänta tills min vistelse är genomförd dock. Detta är en månad bort i semestertider, får se hur det går med minnet :cool:
 

Dawes

Medlem
Vistelsen är nu avverkad och det blev en kaskad av poäng som ramlade in korrekt ca 48h efter utcheckning.
Totalt 40459 poäng, lite lägre än min glädjekalkyl.
En vistelse på 5 nätter i juniorsvit för 6300 genererade alltså 5, 2 eller 1 gratisnatt beroende på kategori. Jag kommer lösa in 5 för 7500/natt (ska bara hitta några sweetspots).

Hotellet (Vienna house easy krakow) i sig var en positiv överraskning. Väldigt trevligt och rent, det enda att anmärka på var väl frukosten som haltade lite.
Rummen är ordentligt små, juniorsviten hade ett vanligt rum som sovrum och enbart det hade varit i minsta laget.

Wyndham appen gillar jag skarpt, bland de bättre i mitt tycke, enkel och snabb. Blir definitivt en skarp kandidat för framtida resor, att söka bonusnätter är smidigt och tillgängligheten verkar vara bra.

Nu var detta både min första vistelse hos Wyndham (vad jag vet) och i Polen, så vad som är knutet till tradition i landet eller till hotellet/kedjan är lite svårt att sätta fingret på.

Det var en kort summering som uppföljning :)

Edit: Detta är ett budgethotell vilket bör framgå, i det segmentet står det sig mycket bra.
 
Toppen