Workshop Nybörjare Stockholm: Lördag 2018-SEP-01

• Thread starter Thread starter Andreas Ekman
  • Start date Start date
agehall skrev:Den tiden är troligen bättre spenderad på att läsa inlägg på BC och FlyerTalk. Jag har sett rätt hemska exempel på hur videokonferenser sänker produktiviteten på båda sidor. Ska det göras så ska man ha en väl fungerande presentation som kan hållas oavsett var publiken befinner sig. Workshops remote tror jag inte alls på.Klicka för att utvidga...

Det är svårt nog med sådana workshops när man har massor med tid att förbereda på. Jag har försökt många gånger och alla gånger sjölv ansett det som ett misslyckande.

Ska man hålla remote workshops så ska *alla* vara remote. Det funkar. Det är blandningen av på plats och remote som ställer till det.

Anmälda hittills

Kommer:

danielhog

El0

Brandforce

robertkniv

Gustafo

renrhos

Fred Flintstone

Kanske kommer:

Thornado

obs

Mattias7205

WTP

Vojago

El0´s +1

Brandforce´s +1

Migato

mha321 skrev:Ska man hålla remote workshops så ska *alla* vara remote. Det funkar. Det är blandningen av på plats och remote som ställer till det.Klicka för att utvidga...
Ja, då kan man göra ett helt annat upplägg som kanske kan fungera, men det blir aldrig lika bra som att göra det IRL.

@MiniGordini Om du känner att du har svårt att hitta och förstå hur man ska göra så kan jag tipsa om denna workshop.

Nu börjar vi närma oss workshoppen.

Jag tänkte att vi bör kunna börja reda ut vilka som kommer och vilkas som inte kan.

På platsen vi få låna kräver man att alla besökare loggas.

För att göra det så smidigt som möjligt så behöver jag att alla som kommer skickar ett PM till mig med era riktiga namn,

så vi kan göra det smidigt och för registrera er.

Självklart få man ändra sig och nya får självklart anmäla sig som senast samma dag. Då löser vi det på plats.

Ni som står under Kommer och fortfarande kommer skriver inget här utan bara PM.

Ni som står under Kanske kommer får gärna svara i tråden hur status är.

Ni är ju några som sagt +1 hur ser det ut?

Anmälda hittills

Kommer:

@danielhog

El0

@Brandforce

@robertkniv

@Gustafo

@renrhos

@Fred Flintstone

@Mattias7205

Kanske kommer:

@Thornado

@WTP

@Vojago

@El0 ´s +1

@Brandforce ´s +1

@Migato

Andreas Ekman skrev:Av olika anledningar så kommer jag tyvärr inte erbjuda deltagande via länk under workshopen. Man måste vara på plats för att kunna delta.Finns det tillräckligt stort intresse för en workshop igen vid senare tillfälle går det säker att lösa.Men detta tar vi inte här utan senare i en annan tråd!Har ni ev frågor m.m. så skicka det på PM och inte här i tråden, tack.Klicka för att utvidga...

Hafermann skrev:Jag skulle gärna följa via webben om det finns möjlighet.Klicka för att utvidga...

Vad jag kan se och tolka min PM så blir närvaro listan i dagsläget som följer förutom mig och El0 som håller i det.

@Brandforce

@robertkniv

@Gustafo

@renrhos

@Fred Flintstone

@Mattias7205

@WTP

@Hans L

@Bodknodden

@Migato

Har jag missat någon så skriv, ni som anmält er att ni kommer behöver inte skriva.

Mest så vi håller tråden med saklig info.

Det går att anmäla sig fram till lördag morgon kl 8.

Skriv här eller skicka PM till mig.

Läs första inlägget där info står om plats och mötesplats.

Man kan komma även om man inte kan vara med hela den tänkta tiden, man är med så läge som man vill och kan.

Back