Senaste nytt

Weekend i Bangkok - hotelltips ?

Rickard_O

Medlem
Hej, har en helg boka i maj, någon som har förslag på trevligt hotell med pool, gym, frukost och helst inte för stort ?
Om inte område spelar speciellt stor roll skulle jag säga Conrad, överlägsen frukost i loungen av dom 3st hotell jag testade under 6 dagar i Bangkok nu i November/December.
Poolområdet är trevligt och väldigt avkopplande då det är lite oas-känsla då man inte märker av riktigt att man är mitt i en storstad, dock ingen sol vilket är nackdelen.
 

plover

Medlem
Börjar bli dax att bestämma mig nu, någon av dessa som har SHA+ paket ? verkar nu som om det räcker med vaccinpass, och pcr test inkl transfer i hotellets regi ? Conrad och shangri-la låter ju nice :) tack
 
Bumpar tråden lite men med andra parametrar

2 vuxna 2 barn (1 liten) - kring 1000-lappen inkl frukost

Hyatt Place finns för 2800THB / natt. Någon med erfarenheter?
 
Courtyard Bangkok är nyrenoverat och ganska prisvärt. Centralt läge med närhet till både Sukhumvit, Siam och Lumphini park. Finns stort gym och en pool. Bra benefits om man är Marriott-medlem. Runt 500-1000kr/natten.
 

henrik l

Medlem
Courtyard Bangkok är nyrenoverat och ganska prisvärt. Centralt läge med närhet till både Sukhumvit, Siam och Lumphini park. Finns stort gym och en pool. Bra benefits om man är Marriott-medlem. Runt 500-1000kr/natten.

Har dom kvar loungen? Bodde där för några år sedan, men när jag kollar på deras sida nu ser jag inga foton från loungen.
 
Har dom kvar loungen? Bodde där för några år sedan, men när jag kollar på deras sida nu ser jag inga foton från loungen.

Jag var där i våras och då fanns ingen lounge. Däremot fick man som platinum-medlem en voucher för en 2h free flow( öl, vin, drinkar) med 2 valfria tapas som man får utnyttja i restaurangen (som också har en trevlig utomhusservering). Sen får man ju som platinum-medlem också motsvarande 10USD i mat/dryck-voucher dagligen eller frukost.

Men nu kommer jag inte ihåg om man fick en free flow - voucher per dag eller om det var en per vistelse.
 
Toppen